Tajomstvo, ako predať nehnuteľnosť rýchlo a za vyššiu cenu odhalené!

Chcete predať váš dom, byt alebo pozemok?

Prípadne sa na to ešte len chystáte?

Viem, niekedy to môže byť pomerne náročné. Hlavne ak to robíte prvý krát a neviete, ako na to :/

Predstavte si…

Aké by to bolo, keby ste pri predaji vášho domu alebo bytu mali taký veľký záujem, že by ste si mohli vyberať záujemcov a dokonca by ste mohli dostať takú ponuku, ktorá by predčila vaše očakávania?

Možno si teraz hovoríte, že to sa nedá alebo, že by to bolo až príliš pekné 🙂

Potom asi poznáte ten pocit.

Máte obavy, či predáte váš dom alebo byt za adekvátnu cenu, či stihnete predať do naplánovaného termínu.

Veľkou neznámou býva aj správny výber makléra. Odvedie svoju prácu ako má? Môžem sa na neho spoľahnúť?

Faktom je, že na najlepší predaj nemáte veľa pokusov, a kupujúci si všimnú každé zaváhanie, ktoré môžu využiť vo svoj prospech.

Teraz sa možno pýtate ,,ako mám začať? Alebo ako ísť na predaj správne? Ako predať moju nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí? Ako to spravili tí, ktorým sa podarilo predať ich dom alebo byt tak rýchlo, a za tak dobrú cenu?”

Určite každý, kto predáva svoj dom alebo byt túži po tom, aby predal čo najvýhodnejšie. Alebo aby sa dohodol s kupujúcim na spravodlivých a férových podmienkach.

Ako je možné, že niektorí makléri vedia ako predať nehnuteľnosť (dom alebo byt) tak výhodne a za krátky čas?

Poznajú nejakú tajnú ingredienciu, ktorá skutočne funguje?

Tajná prísada každého úspešného predaja

Čo myslíte, čo potrebujete, aby ste sa stali TOP predávajúcim?

Vrodený talent? Roky praxe? Vysokoškolské vzdelanie?

Zle!

Všetko toto by vám k úspešnému predaju určite pomohlo. Ale nie je to najdôležitejšie.

Tou tajnou ingredienciou je schopnosť zaujať kupujúcich. Vytvoriť tú správnu emóciu, ktorá je pri predaji najdôležitejšia.

Vytvoriť dokonalú emóciu znamená pripraviť dom či byt na predaj skutočne precízne a venovať mu vysokú pozornosť.

Zabudnite na to, že kupujúci si predstaví, ako by mohlo niečo vyzerať. Musíte mu ukázať to, čo z kúpy vášho domu bude mať on. Ukážte mu najväčší potenciál a zaujmite ho.

Je to jednoduché?

Nie!

(Aj keď v ďalšej časti vám ukážem postup, ktorým bude predaj jednoduchší a budete bližšie k tomu najlepšiemu výsledku).

Bude to stáť za to?

Určite áno.

Keď sa naučíte, ako zaujať kupujúcich, tak budete mať v rukách obrovskú výhodu, ktorá vám pomôže zvýšiť zisk z predaja vášho domu alebo bytu.

Pamätajte, že ak si kupujúci pozrú inzerát, tak o 10 minút zabudnú aké boli fotky, čo bolo presne písané v texte, ale nezabudnú, aký pocit mali z vášho bytu či domu, a to rozhoduje. 

Pri desiatkach predajoch, ktoré som úspešne absolvoval, som položil jednu jedinú otázku kupujúcim:

Čo je základnou ingredienciou, ktorá rozhodla o kúpe?

Drvivá väčšina odpovedala, že pocit. To ako sa v nehnuteľnosti cítili a ako na nich pôsobila už z inzerátu.

Tak sa zdá, že ste odhalili skutočné tajomstvo úspešného predaja domu či bytu. Blahoželám 🙂

,,Hmm, no dobre, Tomáš… Ale ja stále neviem, ako mám kupujúcich zaujať. Čo mám robiť?”

Preto vám v ďalšej časti prezradím postup ako predávať tak, aby sa ľudia do vášho domu či bytu zaľúbili.

5 jednoduchých krokov, ako predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí

Ako vyvolať záujem? Ako presne vedieť, čo máte spraviť, aby bol efekt podľa vaších predstáv?

Odpovedzte si na tieto otázky a zvyšok pôjde oveľa ľahšie:

1. Ako vyvolať pozitívnu emóciu?

Čo znamená vyvolať emóciu?

My ľudia sme v podstate veľmi jednoduchí. Buť sa nám niečo páči, alebo nie. Ak sa nám niečo páči, tak to vyvolá u nás pozitívnu emóciu.

Najlepším spôsobom ako zaujať záujemcu, je upraviť interiér aj exteriér vášho domu či bytu. 

Existujú dva spôsoby, ako upraviť vaše bývanie.

Tým prvým je, že si to spravíte sami.

Napríklad pokosíte trávu, upravíte stromy alebo zasadíte nové kvetinky, ktoré nikdy nič nepokazia.

Možno vám tom príde samozrejmé, ale väčšine predávajúcim sa už podobné úpravy riešiť nechce a práve tu sa pripravujú o vyšší záujem zo strany kupujúcich.

Interiér domu môžete kompletne vyčistiť a upratať. Čím menej je interiér preplnený, tak tým je to lepšie.

Jednoduchosť a malé doplnky pomôžu vždy vyvolať príjemnú atmosféru. Efekt v podobe vyššieho záujmu je zaručený.

Druhá možnosť, ako predať nehnuteľnosť rýchlejšie, ktorú odporúčam a sám využívam, lebo mi  prináša vynikajúce výsledky, je použiť profesionála.

V tomto prípade prichádza home stager, ktorý presne vie, aké doplnky, a čo všetko má spraviť, aby ste vašu nehnuteľnosť predali rýchlejšie a s vyšším ziskom.

Prečo by ste ho mali využiť?

Lebo väčšina kupjúcich si kupuje bývanie na základe emócií a home staging je presne pre to určený.

Home staging je spôsob, ktorým vyvoláte potrebné emócie pri predaji nehnuteľnosti.

Zaručene vám prinesie vyšší záujem a tým aj vyššiu hodnotu vášho domu alebo bytu.

Takáto služba v priemere stojí 300 EUR, ale prinesie vám zisk, ktorý môžete násobiť aj desiatimi.

Pri predaji domu vo Veľkých Vozokanoch sa nám aj pomocou home stagingu podarilo navýšiť cenu o 4.000 EUR.

Dokázal by som to bez home stagingu?

S najväčšou pravdepodobnosťou nie.

Tu je menšia ukážka:

Ako prebiehal predaj tohto domu? Kliknite na tento text a dozviete sa viac.

2. Čo kupujúceho zaujme ako prvé a najviac?

Predstavte si, že ste kupujúci a chcete kúpiť napríklad dom v okolí Nitry. Čo spravíte ako prvé?

Určite si pozriete ponuku, ktorá v tejto lokalite je. A čo vás bude zaujímať najviac? No predsa fotky. Fotky sú ten najsilnejší prostriedok, ktorým môžete osloviť kupujúceho.

Predstavte si, že home staging máte hotový a teraz výsledok podčiarknete perfektnou fotkou.

Napríklad:

Perfektná fotka je jedným z nástrojov ako predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí - foto č.1

Perfektná fotka je jedným z nástrojov ako predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí – foto č.1

Perfektná fotka je jedným z nástrojov ako predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí - foto č.2

Perfektná fotka je jedným z nástrojov ako predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí – foto č.2

Perfektná fotka je jedným z nástrojov ako predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí - foto č.3

Perfektná fotka je jedným z nástrojov ako predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí – foto č.3

ALE…

Tu nastáva zrada 🙁

S veľkým údivom a nepochopením, sa na realitných serveroch stretávam so zlými fotkami. Vyskúšajte to sami. Pozrite si v blízkosti vášho domova nehnuteľnosti a ich fotky. Určite mi dáte za pravdu.

Predáva sa dom v hodnote 120.000 EUR, čo skutočne nie je málo peňazí a zrazu natrafím na fotky, ktoré mi skôr ukazujú, čo mali majitelia na obed a aké majú návlečky.

Alebo fotka obývačky kde vidieť gauč, ktorý si predávajúci aj tak zoberú so sebou.

Kde je chyba?

Určite v kvalite fotiek.

Na to, aby ste získali kvalitného kupujúceho sa musíte odlíšiť. Fotka je tým najlepším spôsobom.

Viete prečo IKEA predáva najviac nábytku?

Nie je to kvôli cenám, ale kvôli štýlu. Všimnite si ich katalóg, ktorý väčšina ľudí používa aj ako inšpiráciu pri dekorovaní vlastného bývania.

A samozrejmosťou sú kvalitné fotky. Tie predsa predávajú.

Vy možno predávate nehnuteľnosť za 50, 80, či dokonca 120-tisíc. A presne preto by ste mali osloviť špičkového fotografa, ktorý vám spraví fotky hodné ceny vašej nehnuteľnosti.

Viem to porovnať.

Predával som mezonetový byt v Banskej Bystrici.

Ešte predomnou ho predávali 6 makléri približne 6 mesiacov. Bohužiaľ neúspešne. Ani samotný majiteľ si nevedel rady, a preto ma požiadal o pomoc.

Aký bol výsledok?

Pripravil som home staging a zabezpečil som najkvalitnejšie fotky, aké bolo možné urobiť. A výsledok bol ten, že sme byt predali za vyše 154-tisíc za 30 dní.

Predstavte si, že sa vám nedarí predať byt alebo dom vyše pol roka a ste už z toho zúfalý. Ak by ste ale prišli na spôsob, ako môžete predať za 30 dní a za maximálnu cenu, išli by ste do toho?

Nebojte sa investovať do fotiek 100 EUR. Prinesie vám to omnoho viac.

3. Ako napísať kvalitný text?

Myslíte si, že textom v inzeráte len treba vymenovať základné údaje domu či bytu?

Mýlite sa!

Ako už bolo písané vyššie. Čo väčšinu kupujúcich ovplyvnilo pre kúpu? No predsa pocit.

Aký pocit na vás zanechá toto?

3 izbový byt o rozlohe 80 m2, 4 spálne, 1 kúpeľňa, plyn, voda, elektrina, voda, byt je kompletne vystierkovaný v roku 2015, boli menené radiátory, v roku 2015 bolo menené jadro, 2x parkovacie miesto, plastové okná, plávajúce podlahy, mesačné náklady 130 EUR. 

Pravdou je, že na konci inzerátu zistíte, že si nepamätáte, čo bolo na začiatku. Viete, že bolo niečo menené a pocit nemáte žiadny. Lebo z textu nejde žiadna emócia, len chladné informácie, ktoré si väčšina aj tak nezapamätá.

Čo by ste povedali ale na takýto inzerát? 

Mladá rodina predáva svoj priestraný 3 izbový byt s netradičnou veľkosťou 80 m2. Takéto byty sú unikátne a predávajú sa len veľmi zriedkavo. 

Určite si všimnite moderne zrekonštruovanú kúpeľňu, kde môžete vidieť praktické dvojumývadlo a tiež veľký sprchový kút.

Byt je kompletne prerobený, čo ste si určite všimli na fotkách, ale to najpodstatnejšie je, aký efekt táto rekonštrukcia priniesla. V prvom rade nižšie mesačné náklady. Kompletnou výmenou sietí ušetríte kúpou tohto bytu desiatky EUR mesačne a tiež sa vyhnete nepríjemným rekonštrukciám, ktoré môžu byť nevyspytateľné a časovo náročné ….

V písaní by som mohol pokračovať aj ďalej, ale všimnite si, ako som textom poukazoval na úžitok, ktorý novým majiteľom prinesie kúpa bytu. 

Veľa predávajúcich si myslí, že každý si uvedomuje výhody ich bytu, ale kým to ľuďom nepoviete, tak si to nevšimnú.

Ale tou najdôležitejšou vecou je pocit z prečítaného textu. Kým prvá ukážka chŕli na vás informácie, ktoré si nemáte šancu zapamätať, tak táto druhá ukážka predáva čitateľovi pocit.

Síce si čitateľ tiež nebude pamätať čo bolo v texte písané, ale bude mať na popis bytu vytvorený dojem, ktorý v ňom ostane ešte veľmi dlho.

Teraz si predstavte, že máte dokonale pripravený váš byt či dom home stagingom, profesionálnymi fotkami a tiež textom, ktorý skutočne predá úžitok a vytvorí neopakovateľný dojem.

Aké šance má na predaj takto pripravená nehnuteľnosť?

Zo skúsenosti vám môžem povedať, že obrovskú.

Ak si neviete s textom poradiť, tak oslovte copywrithera. To je človek, ktorý sa živí písaním textov.

Je to možno 30 EURová investícia, ktorá vám pomôže zvýšiť šance na predaj vášho bytu alebo domu.

Nepodceňujte text, lebo slová majú obrovskú silu.

4. Ako o tom povedať všetkým a predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie?

Doteraz sme sa venovali príprave nehnuteľnosti na predaj.

Čo ale rozhoduje o predaji?

Predsa kvalitná reklama!

Veľa predávajúcich si myslí, že stačí jeden kupujúci a tých je na trhu aj tak veľa, tak preto do reklamy veľa investovať nemusí. Ba dokonca vôbec.

Máte pravdu. Kupujúcich je na trhu momentálne dosť, a preto by ste ich mali pritiahnuť čo najviac.

Prečo?

Keď príde k vám len jeden, tak si bude určovať podmienky a najpravdepodobnejšie pôjdete s cenou dole. Zhruba o 1.500 až 2.000 EUR.

Ale keď si budú u vás podávať kľučky a dokonca spravíte taký šikovný ťah, že obhliadky naplánujete tesne po sebe, tak sa to stať nemôže. A to z jednoduchého dôvodu.

Lebo je tu konkurencia, a vy si vyberáte tú najvyšiu ponuku. A tu je vysoká pravdepodobnosť, že pôjdete s cenou hore.

Z praxe môžem potvrdiť, že druhý záujemca aby prebyl ponuku toho prvého, navýši cenu aj o 2.000 EUR.

Ale aby ste sa do podobnej situácie dostali, tak musíte osloviť veľa ľudí. A to dokážete jedine kvalitnou reklamou.

Uvediem príklad:

Keď predávate dom alebo byt, tak si určíte termín, do kedy ho chcete predať. Napríklad do 4 mesiacov musím nájsť kupcu na svoju nehnuteľnosť.

Vašou úlohou je nájsť počas týchto 4 mesiacov kupcu, ktorý vám dá najlepšiu ponuku zo všetkých.

Ale ak oslovíte 2.000 ľudí za 4 mesiace, tak to bude veľmi málo a môžete dostať slabú ponuku. Možno by ste si mysleli, že je to dobrá ponuka, lebo to neviete posúdiť.

Pokiaľ by ste ale oslovili 30.000 ľudí za 4 mesiace, tak si môžete byť istý, že tých ponúk bude viac a vyberiete si tú najlepšiu.

Otázka ale teraz znie, ako osloviť také množstvo ľudí?

Prvý dôležitý fakt si musíte uvedomiť hneď na začiatku. Ak začínate predávať váš dom či byt prvý krát, tak na začiatku predaja (prvé 3 týždne) má najvyššiu hodnotu.

Preto treba všetko pripraviť čo najlepšie, a zainvestovať do reklamy čo najviac peňazí, aby ste v tomto období oslovili najviac ľudí. 

  • Využite silu sociálnych sietí ako je Facebook a Instagram. Ľudia zdieľajú medzi sebou informácie, a práve tu dokážete osloviť najviac ľudí.
  • Samozrejmosťou sú realitné portály. Vyhľadajte tie najväčšie a TOPUJTE. Vaša nehnuteľnosť musí byť vždy na prvej strane a len jeden krát.
  • Nedávajte cez viac kancelárií vašu ponuku. Odrádza to, a nehnuteľnosť stráca atraktivitu.
  • Pamätajte. Vždy musíte byť TOP 1. Nesmiete sa dostať na druhú stranu. Inak sa pripravíte o najlepšiu šancu ako predať vašu nehnuteľnosť.

Potom môžete tiež využiť napríklad plachtu na dome, alebo môžete rozniesť vašu ponuku do rôznych pracovných agentúr, lebo firmy hľadajú bývanie pre svojich zamestnancov.

Určite buďte v reklame aktívny. Inak nepredáte, alebo lepšie povedané, nemusíte získať tú najlepšiu ponuku. To by bola veľká škoda.

Preto neverte maklérom, ktorí majú veľa ponúk. Napríklad nad 15.

Pravdepodobne takému veľkému množstvu nehnuteľností nedokážu zabezpečiť kvalitnú službu a reklamu.

5. Ako vyhodnotiť správnu trhovú cenu?

Treba si uvedomiť, že všetko čo bolo napísané v článku doteraz nebude mať zmysel, ak je cena nastavená zle.

Ako by ste nastavovali vašu cenu?

Pozreli by ste si určite ponuku. Potom by ste si prepočítali, čo ste investovali do vášho domu alebo bytu, a za koľko ste ho kúpili.

Plus zhodnotíte informácie, ktoré kolujú v televíznych novinách a na internete.

Určite si nájdete dva-tri dôvody, prečo je váš dom alebo byt výnimočný.

Tu zastavím.

Máte pravdu. Ale musíte si uvedomiť, že cenu nehnuteľnosti určuje kúpyschopnosť na trhu, a hlavné slovo majú samotný kupujúci.

Každý majiteľ svojho domu či bytu má k nemu citovú väzbu. Niektorí tam prežili krásne chvíle.

Presne preto má váš dom či byt vyššiu hodnotu, ako pre kupujúceho. Otázka znie, či je akceptovateľná trhom alebo nie.

Ako to zistíte?

Jednoducho.

Ak zverejníte ponuku tak, ako sme si písali v tomto článku, a všetko pripravíte skutočne dobre, tak rozhodnú prvé tri týždne.

Ak je cena vysoká, tak budete mať minimum obhliadok. Plus-mínus tri za tri týždne.

V tomto prípade je cena vysoká a musíte ísť s ňou smerom nadol.

Ak je cena správna, tak v prvých dvoch týždňoch budete mať viac ako päť obhliadok, a to najdôležitejšie, dostanete prvú ponuku.

Nemusíte s ňou hneď súhlasiť a môžete kľudne ešte počkať, kým nedostanete ďalšiu, a môžete si vyberať.

V tomto momente treba správne vyhodnotiť situáciu a dohodnúť sa s kupcom na podmienkach, a spraviť rezervačnú zmluvu.

Tretia možnosť je, že cena je podhodnotená a bude až príliš veľký záujem. Vtedy je nutné prehodnotiť cenu a najlepšie je ju navýšiť.

Určite sa nebojte tohto kroku. Nikoho to neodradí.

Ľudia kupujú na základe emócií a preto sú ochotní aj priplatiť, ak váš dom či byt na predaj pripravíte skutočne dobre.

Ak sa budete týmito radami riadiť…

…tak vyťažíte maximum z predaja vášho domu alebo bytu. (Naozaj, až sa divím, že som vám to prezradil všetko zadarmo).

Možno nebude jednoduché takto pripraviť váš dom či byt na predaj. A už vôbec sa vám nebude chcieť hľadať človeka, čo vám spraví home staging alebo nafotí profesionálne fotky, či dokonca napíše text a pripraví perfektnú reklamu.

Ale potom váš predaj nebude nikdy taký efektívny a nedosiahnete očakávané výsledky. (Opýtajte sa TOP maklérov. Každý vám povie, že tento postup je alfa a omega kvalitného predaja.)

Stále rozmýšľate nad tým, či si to urobíte sami alebo využijete služby makléra?

Ak áno, tak kliknite na obrázok pod týmto textom a prečítajte si, kedy sa vám oplatí využiť služby makléra a kedy nie.

V opačnom prípade, ak sa vám nechce vymýšľať a potrebujete pomôcť, tak mi môžte kľudne napísať. Ukážem vám, ako môže predaj vášho domu alebo bytu vyzerať, a sami sa rozhodnete, ako budete postupovať ďalej.

Ako spolupracujeme s klientami počas jednotlivých fáz predaja nehnuteľnosti?

Napíšte mi na mail, alebo mi zavolajte na číslo 0915 555 403.

P.S.: Skúste si všimnúť, ako pripravujú na predaj nehnuteľnosti tí najväčší developeri. Garantujem vám, ak by to nefungovalo, tak by do marketingu neinvestovali. Výsledky hovoria za všetko.

P.P.S.: Pomohol vám článok? Dozvedeli ste sa v ňom, ako môžete predať vašu nehnuteľnosť rýchlejšie a za viac peňazí? Čo sa vám najviac páčilo? Dajte mi vedieť v komentároch, som naozaj zvedavý!

S pozdravom

Tomáš Porubský

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how