Ako postupovať pri predaji nehnuteľnosti?

Cieľ bez plánu je len želaním, povedal Antoine de Saint-Exupéry. Stotožňujem sa s ním na 100 %, a preto vám ukážem, ako môžete naplánovať predaj vašej nehnuteľnosti tak, aby nezostali vaše očakávania len prázdnym želaním. Ako to môžete docieliť?

Najlepším príkladom je šport. Bez tréningového plánu a jasných pravidiel je ťažké si vypestovať tehličky na bruchu alebo pevnú stavbu tela. 

To isté platí aj pre športové kluby. Najímajú si trénerov, ktorí do ich klubu prinesú novú stratégiu, myslenie a herný prejav. Môžete mať rovnakých hráčov, ale výsledky sú priamoúmerné kvalite trénera a jeho taktike.

Predaj nehnuteľností je o tom istom. Tá istá nehnuteľnosť môže mať rôzne scenáre predaja. Preto, ak sa chcete vyhnúť fiasku potrebujete kvalitný a premyslený plán na jej predaj. 

Poďme na to. Ako takýto plán vytvoríte?

Čo od predaja očakávate?

Prvým krokom je vedieť si jasne zadefinovať, čo od predaja očakávate. Teda, ako dlho si môžete dovoliť predávať vašu nehnuteľnosť? Kedy s predajom chcete začať? Ako rýchlo sa viete vysťahovať? A aké sú vaše očakávania o cene predaja? 

Od týchto odpovedí sa odvíja práca na všetkom ostatnom.

Napíšte si na papier, aké máte očakávania od predaja. Pomôže vám to zorientovať sa a nastaviť správne celý predaj nehnuteľnosti

Ako by ste opísali ideálneho záujemcu?

V druhom kroku si premyslite, kto môže byť vašou cieľovou skupinou. Môžete si položiť otázku: ako som premýšľal, keď som túto nehnuteľnosť kupoval? Čo bolo pre mňa dôležité? Aké sú jej výhody? Pre koho tieto výhody môžu byť najzaujímavejšie? Aké výhody má moja lokalita a koho môže zaujať/prilákať? 

Vyšpecifikovanie toho najideálnejšieho záujemcu vám pomôže v tvorbe inzerátu, reklamy, a tiež štýlu komunikácie pri obhliadkach.

Ako zaujmete a vzbudíte zvedavosť?

V treťom kroku sa zamerajte na to, ako vaša nehnuteľnosť bude pôsobiť na cieľovú skupinu. 

1. Poupratujte, dokúpte si pekné doplnky, ktoré zútulnia bývanie a pocit z neho. Už viete, kto je váš ideálny záujemca, tak k tomu pripravte aj váš domov. Nech sa tam cíti ako doma. 

2. Keď budete mať všetko pekne pripravené, tak sa sústreďte na kvalitné fotky. Robíte ich iba raz, tak si dajte záležať. Ak si nie ste istí, či spravíte dobré fotky, tak skúste nájsť fotografa, ktorý váš domov odfotí profesionálne. Verte mi, táto investícia sa vám vráti tridsaťnásobne.

Fotka na ľavo je fotená z uhľa, prepálená a priestor skresľuje. Fotka na pravo zosobňuje štýl domu a jeho neskutočný potenciál

3. Teraz môžete začať s prípravou inzerátu. Tu sa však neponáhľajte. Inzerát je veľmi dôležitá časť predaja. Dovolím si tvrdiť, že 50 % celkového úspechu. Preto som tvorbe inzerátu venoval samostatný článok, ktorý si prečítajte tu >>>

Kliknite na fotku a zobrazí sa vám nový článok

Ako predaj zrýchlite a zvýšite hodnotu vašej nehnuteľnosti?

Vo štvrtom kroku platí, že čím viac ľudí uvidí vašu nehnuteľnosť, tým je väčšia pravdepodobnosť rýchlejšieho predaja za vyššiu cenu. 

Máte pripravený inzerát, ktorý jasne komunikuje vašej cieľovej skupine, prečo by sa mali zaujímať o vašu nehnuteľnosť. Teraz ho však musia uvidieť. 

1. Určite zverejnite inzerát na realitných portáloch a pravidelne ho TOP-ujte. Ideálne 1x za 7 dní. Reklamu na realitných portáloch vnímajte skôr, ako vyčkávaciu metódu. Čakáte, kým sa vám niekto ozve a nemáte to ako ovplyvniť. 

2. Pridajte fotky a popis vašej nehnuteľnosti aj na Facebook, či Instagram. Poproste priateľov nech ho zdieľajú. Pridajte ho tiež do “storiek”. Avšak tu musím upozorniť, že tento ošiaľ zdieľania potrvá maximálne 48 hodín, a potom zapadne do zabudnutia. 

Aj tak to však spravte. Človek nikdy nevie, či nenarazí práve na niekoho známeho, kto hľadá presne to, čo predávate. 

3. Najsofistikovanejší spôsob je platená reklama na sociálnych sieťach a Google. Tu viete presne vybrať publikum, ktoré hľadáte, určiť vekovú kategóriu, záujmy, lokalitu a veľa ďalšieho. Týmto spôsobom reklamy nevyčkávate, ale priamo útočíte. Aj pri menšom rozpočte dokážete osloviť 10 a viac tisíc ľudí v priebehu týždňa.

Sponzorovaná reklama na sociálnych sieťach pracuje 24/7. Ide záujemcom naproti a jej pomocou váš predaj naberie turborýchlosť

Ako na obhliadky?

V piatom kroku sa sústreďte na vytvorenie pozitívnej atmosféry pri obhliadke. Čerstvá vôňa domova, pohostenie a úsmev na tvári. 

Pri obhliadkach platí, že menej je niekedy viac. Preto sa zo začiatku sústreďte na otázky. Spýtajte sa záujemcov, čo ich zaujalo na vašej nehnuteľnosti. Či už boli nejaké ponuky pozrieť. Alebo, čo je pre nich pri výbere nového bývania najdôležitejšie. 

Odpovede vám naznačia na čo sa môžete zamerať pri obhliadke a venujte tomu pozornosť. Vyhnite sa príbehom a zbytočným omáčkam. Odpovedajte vždy priamo a dajte dostatočný priestor záujemcom, nech môžu nasávať atmosféru. 

Obhliadka je posledný a NAJdôležitejší krok pri predaji nehnuteľnosti. Pripravte sa na ňu, ako keby k vám má prísť najvzácnejšie návšteva vášho života

Aká je tá najlepšia stratégia?

  • Najskôr je treba uvedomiť si, že máte mať nejaký plán, lebo bez plánu mierite nevedno kam
  • Jasne si povedzte, čo od predaja očakávate
  • Určite si vašu cieľovú skupinu, aby ste nepredávali mäso vo vegánskej predajni
  • Pripravte vašej nehnuteľnosti štýlový inzerát, ktorý vynikne medzi konkurenciou
  • Postarajte sa o to, aby inzerát videlo, čo najviac ľudí
  • Vytvorte pri obhliadkach atmosféru, po ktorej nebudú chcieť ísť domov, lebo sa tak budú cítiť u vás

Ak správne dodržíte princípy v tomto článku, tak sa po vašej nehnuteľnosti len tak zapráši. Podarí sa vám vytvoriť plán predaja, aký na Slovensku nerobí takmer žiaden realitný maklér. Teda aspoň som o takom doposiaľ nepočul. 

Pokiaľ si nie ste istí, či to zvládnete sami, tak mi napíšte. Pomôžem vám nájsť ten najlepší spôsob, ktorým predáte vašu nehnuteľnosť s výsledkom, ktorý prevýši vaše očakávania. Stačí, ak kliknete na fotku pod týmto textom.

S pozdravom

Tomáš Porubský

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how