Mesiac predtým: NULOVÝ záujem. Potom: Predali sme ho za 6 týždňov. Ako sa nám to podarilo???

,,Budeme potrebovať väčší dom.”

Povedali si manželia, ktorým sa rozrástla rodina na piatich členov.

Bývajú v peknom dome neďaleko Nitry. K dispozícii majú 4 izby. Priestor aj komfort je výborný. Lenže na svet prichádza tretie dieťa. Hovoria si preto, že ešte jedna izba navyše by sa zišla.

Predstavovali si, aké by to bolo fajn mať napríklad vlastnú pracovňu alebo len miestnosť, ktorú by mali pre seba.

,,Ešte jednu výstavbu zvládneme.”

Zazneli slová do boja 🙂

Predstavovali si, ako bude ich nový dom vyzerať. Ako si ho zariadia a koľko nového miesta v ňom získajú. Skutočne sa veľmi tešili na svoje nové bývanie.

Len si to predstavte. Koľko nadšenia v podobe nových životných plánov majitelia tohto domu v sebe mali.

Ako to celé dopadlo? Splní sa im ich sen?

Má to jeden háčik

So svojim domom boli veľmi spokojní. Preto s rozhodnutím o jeho predaji dlho premýšľali. Zvažovali všetky možnosti. Nechceli spraviť žiadnu chybu.

Zisťovali si, čo všetko predaj nehnuteľnosti obnáša? Za koľko svoj dom môžu predať? A to najdôležitejšie – kde svoj nový domov postavia? Nájsť vhodný pozemok im zabralo skutočne veľa času.

Ten deň napokon prišiel.

Nadšení z úspešného nájdenia pozemku sa rozhodli, že už sa môžu pustiť do predaja ich rodinného domu.

Zvládnutie tohto kroku bude tou najdôležitejšou časťou v splnení ich nového sna.

Realitný maklér, ktorý im predal pozemok sa ponúkol, že im s predajom domu pomôže. Povedali si, prečo nie. Veď realitný maklér bude vedieť, čo robí, a napokon náš dom predať musíme.

Maklér sa zastavil na obhliadke domu a pustil sa do práce:

  1. Dom si sám nafotil
  2. Napísal si informácie o dome
  3. A napokon ho zverejnil na realitných portáloch

Po vyše štyroch týždňoch majitelia zistili, že na obhliadke nebol žiadny záujemca a maklér s nimi komunikoval len veľmi sporadicky. Aj to skôr, len z iniciatívy majiteľov.

Začali sa obávať, že s predajom domu bude problém. Mali strach, že prídu o svoj sen. S predajom nehnuteľnosti nemali skúsenosti a vôbec netušili, ako ďalej.

Tak dosť! Nejaký spôsob musí existovať

Majiteľka si spomenula na tipy, ktoré som zdieľal na Facebooku ohľadom predaja nehnuteľností.

Vyhľadala si ma a prečítala si článok, ktorý som práve zverejnil: Tajomstvo, ako predať nehnuteľnosť rýchlo a za vyššiu cenu.

Facebook stránka – Tomáš Porubský

Vtedy si uvedomila, že nebude chyba v ich dome, ale v spôsobe, akým sa predáva.

Požiadali ma o stretnutie a chceli vedieť, kde bola chyba v predaji ich domu a či sa dá niečo vymyslieť, aby sa mohli pohnúť ďalej.

Štyri chyby, ktoré sa neodpúšťajú

Realitný maklér pri predaji spravil chyby, na ktoré by ste si mali dávať aj vy veľký pozor.

Aké chyby to boli?

  1. Nezaujímavé fotky, ktoré dopomohli domu zapadnúť do tuctu ďalších – fotky fotil amatér
  2. Nevedel, komu vlastne dom predáva. Nemal určenú žiadnu cieľovú skupinu a dom ponúkal doslova každému – nespravil si žiadny prieskum
  3. Slabá reklama – dom bol zverejnený len na realitných portáloch
  4. Neaktívny prístup, ktorého vyvrcholením bola neinformovanosť a nulová snaha zlepšiť mizerné výsledky

Prečítajte si tiež: 4 znaky toho, že realitný maklér nedáva maximum do predaja vašej nehnuteľnosti

Chceme zmenu. Ako na to???

Majitelia boli odhodlaní spraviť zmenu. Vedeli, že ak chcú dosiahnuť výsledky a ak si chcú splniť sen o väčšom dome, tak musia robiť veci iným spôsobom.

Odporučil som im presný návod, ako môžu predať dom do 12 týždňov a za tú najvyššiu cenu.

Čo sme spravili, aby sa nám podarilo splniť náš cieľ?

Tou najdôležitejšou vecou pri predaji nehnuteľnosti je mať jasnú STRATÉGIU = návod, ako dosiahnete svoj cieľ.

Akú stratégiu sme použili?

1. Zistil som si, aký typ kupujúceho môže mať záujem o náš dom. Kde takýto záujemcovia pracujú, koľko majú rokov, aké majú záľuby a hlavne – čím ich môžeme zaujať.

2. Cenu sme nastavili v hornej hranici trhu, ktorou sme chceli ukázať záujemcom, že sa jedná o kvalitnú stavbu s výhodami, ktoré určite ocenia.

3. Dom sme chceli odlíšiť od všetkých ostatných. Preto sme ho naaranžovali bytovou architektkou. A odfotil ho profesionálny fotograf. Cieľom bolo vyvolať u kupujúcich emóciu, ktorou sa im dom vryje do pamäti.

4. Pre silnejšiu podporu a zvýšenie dôveryhodnosti sme pripravili video obhliadku. Práve video dokáže zvýšiť štvornásobne záujem oproti fotografii. V tej dobe nemal žiadny konkurenčný dom video prezentáciu a to bola naša nesmierna výhoda.

5. Okrem realitných portálov, ktoré považujem za samozrejmosť, sme využili platenú Facebook a YouTube reklamu. Pomocou tohto kroku sme získali desaťtisíce videní a pozornosť, ktorú si tento dom určite zaslúžil.

Aký výsledok nám priniesla táto stratégia?

Počas prvých 6 týždňov sa nám podarilo:

  • reklamou osloviť 44.048 ľudí
  • o obhliadku malo záujem celkom 8 ľudí
  • z toho 3 prejavili o dom záujem
  • napokon sme dom predali za tú najvyššiu trhovú hodnotu za neuveriteľných 6 týždňov!!!

Ako by ste boli spokojní s takýmto výsledkom predaja, ak by ste predtým dlhé 4 týždne nemali žiadneho záujemcu?

A čo na takýto výsledok hovorí majiteľka domu?

Chceli by ste sa o stratégii, ktorú sme použili pri predaji tohto domu dozvedieť viac zaujímavých informácií?

Môže vám to pomôcť vyhnúť sa nepríjemnému štartu v predaji. Alebo ste už predaj odštartovali a nemáte výsledky, aké by ste očakávali?

Som si istý, že informácie, ktoré ste si v dnešnom článku prečítali vám pomôžu s predajom nehnuteľnosti. Dôležité je, aby ste ich použili v praxi. K úspešnému predaju vám už teraz nebude nič brániť 🙂

A nezabudnite.

Ak poznáte niekoho, kto predáva alebo ešte len plánuje predaj nehnuteľnosti, tak mu pošlite tento článok. Môže v ňom nájsť potrebnú inšpiráciu a splniť si jeden zo svojich snov 🙂

S pozdravom

Tomáš Porubský

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how