Tento byt sa predával 4 týždne bez výsledku. Ako sa ho podarilo nakoniec predať za 8 dní???

Možno si práve hovoríte, ako je možné predať byt za 8 dní, keď sa predtým predával 4 týždne bez akéhokoľvek výsledku? 

Prezradím vám to 🙂

Na naše prvé stretnutie s predávajúcimi som šiel s jediným cieľom. Pomôcť im vyriešiť ich situáciu. Najskôr som ich pozorne počúval. Ukázali mi, ako prebiehal predaj ich bytu za posledné 4 týždne. 

Keď som mal predstavu o tom, prečo za posledné 4 týždne nemali žiadneho záujemcu, tak som im ukázal spôsob, ako túto situáciu vyriešiť a byt predať. Páčilo sa im to, a tak sme sa mohli pustiť do práce.

Za 8 dní sa nám reklamnou kampaňou podarilo osloviť 4 399 ľudí a získať 4 záujemcov. 

Ako väčšina mladých rodín, tak aj táto sa v živote chcela posunúť ďalej. Splnil sa im veľký sen a kúpili si rodinný dom, na ktorého rekonštrukcii usilovne pracovali. 

Predaj bytu mal pomôcť pri dokončení ich rodinného domu, a preto oslovili jednu realitnú kanceláriu, ktorá byt začala predávať. Prešli však 4 týždne a s predajom bytu sa nič nedialo. 

Pýtali sa, kde je chyba? Prečo nie je záujem? Máme ešte čakať? Je takýto scenár normálny? Máme od predaja vysoké očakávania? 

Veľa otázok, a bohužiaľ žiadna odpoveď.

V tom čase prišlo rozhodnutie, že ma majitelia oslovia. Dostali na mňa odporúčanie a povedali si, že za stretnutie so mnou nič nedajú. 

Na našom stretnutí som zistil, že byt potrebujú predať, čo najskôr. Konkrétne do 4 týždňov, lebo už stratili veľa času. Boli si však vedomí aj hodnoty ich bytu, a preto ho nechceli predať pod cenu. 

Čo sme museli spraviť, aby sme našli na byt záujemcu do 4 týždňov a  predali ho za jeho najvyššiu trhovú hodnotu? 

Prvým krokom bolo identifikovanie doterajších chýb a ich okamžité napravenie. 

Aké chyby sme museli napraviť? 

  1. Fotky bytu boli nevýrazné a nepoukazovali na jeho skutočný potenciál. 
  2. Byt bolo veľmi náročné vyhľadať. Keď som ho chcel nájsť na realitných portáloch, tak to bol problém. Ako ho teda mohli nájsť kupujúci???
  3. Byt nebol prezentovaný na žiadnej sociálnej sieti a podporený cielenou reklamou. 

Tieto 3 problémy stáli v ceste predávajúcich za úspešným predajom ich bytu. 

Čo sme spravili v druhom kroku, aby sa nám túto nepriaznivú situáciu podarilo otočiť v náš prospech? 

  1. Spravil som dôkladný prieskum trhu. Zistil som, aké byty sú momentálne najviac žiadané, o aké byty je najväčší záujem a ako to môžeme využiť v našu výhodu.
  2. Správne nastavená ponuková cena bol ďalší premyslený krok. Ak by sme ju nastavili príliš vysoko, tak by sme mohli odradiť záujemcov a predaj predĺžiť.
  3. Home stagingom sme zútulnili a zvýraznili emóciu bytu, ktorá nám pomohla prilákať záujem na našu stranu.
  4. Profesionálne fotky mali za úlohu kvalitne odprezentovať byt. Kvalita prezentácie sa rovná kvalite výsledku, a bez profesionálnej fotky si to nedokážem predstaviť. 
  5. Textom sme zdôraznili najväčšie výhody bytu a úžitok, aký z neho nový kupujúci bude mať. 
  6. Reklamou sme dali všetkým vedieť, aký pekný byt môžu získať. Stačí zodvihnúť telefón a dohodnúť si obhliadku. Denne sa nám podarilo osloviť 549 ľudí. 

V skratke: Byt sme zatraktívnili a povedali sme o tom všetkým. 

Boli splnené očakávania predávajúcich? 

Ich hlavným cieľom bolo získanie záujemcu najneskôr do 4 týždňov. Podarilo sa nám ho získať za 8 dní, čím sme tento cieľ splnili s predstihom. Byt nakoniec kúpili prví záujemcovia, ktorí nenechali nič na náhodu a rezervovali si ho.

Okrem rýchlosti bolo dôležité byt predať za vyhovujúcu cenu. Cenu sme nastavili na hornú hranicu trhu a byt sme predali bez zníženia ponukovej ceny, čím sa nám podarilo splniť aj túto požiadavku. 🙂 

Záver

Ak by som mal zhodnotiť tento predaj jedným slovom, tak ním je zodpovednosť. Presne tú som cítil počas celého predaja bytu. Vedel som, že každý krok je potrebné poriadne premyslieť, a nie je priestor na žiadnu chybu alebo zaváhanie. 

Som veľmi šťastný, že sa mi opäť potvrdila sila marketingu pri predaji nehnuteľnosti. 

Ak by vám mal tento príbeh odovzdať len jedinú myšlienku, tak nech je to táto:

Kvalita prezentácie sa rovná kvalite výsledku predaja. Ak predávate nehnuteľnosť, tak buďte prísny a vyberte si realitného makléra, ktorý vám dá tú najlepšiu službu. Nerobte kompromis, lebo pri predaji nehnuteľnosti ide o veľa. 

A čo na výsledok predaja hovorí majiteľ nehnuteľnosti?

Chceli by ste sa o stratégii, ktorú sme použili pri predaji tohto domu dozvedieť viac zaujímavých informácií?

Môže vám to pomôcť vyhnúť sa nepríjemnému štartu v predaji. Alebo ste už predaj odštartovali a nemáte výsledky, aké by ste očakávali?

Mám pre vás skvelú správu!!!

Pod týmto textom si môžete stiahnuť SPRIEVODCU, ktorý vám ukáže, ako môžete predať nehnuteľnosť aj so zažmúrenými očami. Alebo mi napíšte na mailovú adresu porubsky@vernus.sk a pomôžem vám pripraviť tú najlepšiu stratégiu pre úspešný predaj vašej nehnuteľnosti. 

Som si istý, že informácie, ktoré ste si v dnešnom článku prečítali vám pomôžu s predajom nehnuteľnosti. Dôležité je, aby ste ich použili v praxi. K úspešnému predaju vám už teraz nebude nič brániť 🙂

A nezabudnite.

Ak poznáte niekoho, kto predáva alebo ešte len plánuje predaj nehnuteľnosti, tak mu pošlite tento článok. Môže v ňom nájsť potrebnú inšpiráciu a splniť si jeden zo svojich snov 🙂

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how