Možno aj upozorniť zamestnávateľa, že si hľadáte bývanie a poprosiť ho o prípadné akceptovanie pri uvoľnení z práce. Ak je dobrá ponuka, tak treba reagovať veľmi rýchlo.
Osloviť kamarátov, rodinu a známych o pomoc pri hľadaní bývania je tiež úplne normálnou formou. Aj sociálne siete môžu mať pozitívny vplyv pri hľadaní nehnuteľností.
Niekedy sa dajú použiť aj jednoduché letáky, ktoré sa roznesú v obľúbenej lokalite, kde bude uvedený záujem o kúpu. Kreativite sa medze nekladú, a čím viac spôsobov sa použije, tým bude efekt lepší a rýchlejší.
Garanciou môže byť odborník
Táto možnosť je ideálna hneď z niekoľkých dôvodov. Kupujúci sa púšťajú do bitky proti predávajúcemu a jeho maklérovi. Maklér predávajúcehobude chrániť záujmy svojho klienta a preto je kupujúci väčšinou v znevýhodnenej pozícii. Táto situácia sa mení vo chvíli, ak má kupujúci svojho osobného makléra. Rovnováha síl sa rázom vyrovnáva.
Maklér kupujúceho pozná realizačné ceny podobných nehnuteľností a preto vie presne pripraviť taktiku pri vyjednávaní lepších podmienok s predávajúcim. Kupujúci nemusí ani tušiť, že cena nehnuteľnosti sa dá zraziť aj o 5 percent, lebo nemá dostatočnú skúsenosť a informovanosť.
Ak maklér kupujúceho predával podobné typy nehnuteľností, tak pozná väčšinu zákutí, o ktorých je potrebné vedieť. To je ďalšou výhodou pre kupujúceho, lebo skúsenosti makléra vie využiť vo svoj prospech.