Toto je najdôležitejšia kapitola predaja nehnuteľnosti, no zároveň sa jej prikladá najmenej pozornosti (Ako to urobiť správne?)

Najdôležitejšia časť predaja nehnuteľnosti, no zároveň sa jej prikladá najmenej pozornosti. Nesprávna komunikácia na obhliadke môže všetko úsilie nenávratne pokaziť. Ako sa tomu vyhnete?

Všetko úsilie pred obhliadkou má jediný cieľ. Osloviť toho správneho človeka, ktorý si dohodne termín a príde si pozrieť vašu nehnuteľnosť. 

Bohužiaľ, vo väčšine prípadov sa stretávam s tým, že kupujúci má problém si dohodnúť čo i len termín obhliadky. 

Ako je to možné? A na čo by ste si mali dať pozor? 

Tak to vám prezradím v tomto článku. 

PREČO JE Obhliadka najdôležitejším stretnutím ponuky a dopytu?

Úlohou inzerátu je zaujať a vzbudiť očakávania a túžbu. 

Úlohou reklamy je osloviť celkovú cieľovú skupinu minimálne 1x počas trvania doby predaja. 

A úlohou obhliadky je predať nehnuteľnosť. 

V 99% prípadoch vašu nehnuteľnosť bez obhliadky nepredáte. Avšak bez inzerátu či reklamy sa to dá (aj keď som perfekcionista a mám na výsledok takéhoto predaja svoj názor, priznávam to).

Ako by ste teda mali o obhliadke premýšľať? 

Kliknite na tlačítko a zistite viac o prvom slovenskom Real Estate Magazíne®

Nie je samozrejmosťou, preto si vážte každú jednu obhliadku

Ak si niekto vyhradí čas na obhliadku, tak to znamená, že vám a vašej nehnuteľnosti chce venovať pozornosť.

Preto si v praxi vážim každého jedného záujemcu, ktorý mi napíše alebo zavolá. A na oplátku sa k záujemcom správam, ako keby si dohadovali termín v 5* hoteli.

1.) Prvým základným pilierom je aktuálnosť inzerátu 

Veľakrát sa záujemcovia stretávajú s tým, že volajú na nehnuteľnosť, ktorá už nie je aktuálna. 

Ak už si niekto vašu nehnuteľnosť rezervoval, tak to napíšte do inzerátu a ďalšieho záujemcu si môžete uložiť. Pokiaľ by sa niečo zmenilo, tak ho môžete kontaktovať a on vám bude nesmierne vďačný. A vy budete vedieť pružne reagovať na zmenu vo vašom predaji.

Starajte sa o aktuálnosť vášho inzerátu

2.) Berte do úvahy, že váš záujemca v rovnakom čase pozerá viac ponúk

Preto, ak vám napíše, tak priložte do komunikácie aj link inzerátu, aby sa vedel rýchlo zorientovať. Tým vyniknete a zapamätá si vás. Zvýši to aj jeho sympatie voči vašej nehnuteľnosti. 

3.) Dodržte sľub, ktorý dáte

Niekedy vám môže záujemca volať, keď nemáte po ruke kalendár. Preto sa dohodnite, že ohľadom termínu mu zavoláte neskôr. Uložte si jeho číslo alebo si ho zapíšte. Dajte si pripomienku a ozvite sa mu.

Berte do úvahy, že volá na viacero čísel a jednoducho sa mu to vaše môže stratiť a bude jednať s tými, ktorí si s ním dohodnú termín, ako prví. Preto sa mu pripomeňte, aby na vás nezabudol, respektíve nezanevrel. 

4.) Ak sa u vás komplikovane parkuje

Tak pripravte záujemcovi miesto na bezproblémové zaparkovanie. Radšej odtiahnite svoje auto na chvíľku preč a prenechajte mu svoje, aby mal záujemca od úvodu obhliadky dobrú náladu.

Dbajte na pozitívny zážitok z obhliadky od úplného začiatku

5.) Vyhraďte si na obhliadku dostatok času

Pri bytoch to spravidla býva do 30 minút a pri domoch približne 45 minút. Ide o to, aby sa u vás záujemca cítil príjemne, a preto mu venujte vašu 100% pozornosť. Ak by ste sa počas toho pozeral na hodinky, tak to môže vyhodnotiť, že vás ruší a bude chcieť odísť vtedy, keď je obhliadka najdôležitejšia. 

Ako správne komunikovať pri obhliadke? 

Pri obhliadke si treba uvedomiť, že nejde o vás. Nejde ani tak o nehnuteľnosť. Ide predovšetkým o to, čo chce konkrétny záujemca. 

Desať ľudí môže vašu nehnuteľnosť vnímať desiatimi spôsobmi. Niekomu sa môže páčiť kúpeľňa, inému výhľad a ďalšiemu dostupnosť do jeho práce. 

Preto venujte pozornosť na záujemcov. 

Spýtajte sa, čo ich na vašej nehnuteľnosti zaujalo? Ako si predstavujú svoje nové bývanie? Boli už nejaké nehnuteľnosti pozrieť? Ako dlho hľadajú bývanie? Čo je pre nich pri bývaní najdôležitejšie? Do kedy by chceli nájsť svoje nové bývanie? 

Sústreďte sa na záujmy kupujúceho

Odpovede vám prezradia, či to s kúpou myslia vážne a čo konkrétne im môžete povedať o svojej nehnuteľnosti, keďže už viete, čo chcú. 

Obhliadky sú meračom zdravia vášho predaja

Počet obhliadok v aktuálnom čase dokáže veľmi presne prezradiť, ako na tom váš predaj je. 

Najhorším scenárom je pravdepodobne ten, keď je predaj vašej nehnuteľnosti bez jedinej obhliadky. V tom prípade by som postupoval nasledovne: 

  • Najskôr by som skontroloval inzerát. Ten sa skladá z fotiek, videa (nie je podmienkou), textu a pôdorysu. Ak sú fotky vyhotovené laikom a text predáva len technické parametre a nie to, čo záujemca kúpou získa, tak by som sa zameral na zmenu iznerátu. 

Ako vytvoriť dobrý inzerát som písal v tomto článku >>>

  • Následne by som sa pozrel na reklamu. Ak prezentujete nehnuteľnosť len na realitných portáloch a párkrát ste ju zazdieľali na vašej sociálnej sieti, tak ste pravdepodobne neoslovili ani 50 % vašej cieľovej skupiny. 

O tom, ako vytvoriť turbo reklamu som písal v tomto článku >>>

  • Tretím problémom môže byť cena. Avšak, ak sú prvé dva body nastavené nesprávne, tak cena nemusí byť dôvodom absencie obhliadok. Preto by som najskôr popracoval na prvých dvoch bodoch. 

Ak by počet obhliadok nevzrástol ani po vylepšení inzerátu a reklamy, tak s veľkou pravdepodobnosťou bude cena vašej nehnuteľnosti nastavená nesprávne. 

O tom, ako zistíte cenu vašej nehnuteľnosti som písal v tomto článku >>>

Verím, že vás tento článok inšpiroval k tomu, aby ste pri obhliadke spravili nezabudnuteľný dojem.

Pokiaľ si nie ste istí či obhliadku vašej nehnuteľnosti zvládnete sami, tak mi napíšte. Pomôžem vám nájsť ten najlepší spôsob, ktorým predáte vašu nehnuteľnosť s výsledkom, ktorý prevýši vaše očakávania. Stačí, ak kliknete na tlačidlo pod týmto textom.

Prajem vám perfektné obhliadky a skorý predaj nehnuteľnosti!

S pozdravom, Tomáš Porubský

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how