Kedy je cena nastavená privysoko
Ukážem vám skutočný príbeh predaja, na ktorom zistíte, ako pracovať s cenou, aby ste vždy trafili do čierneho a predali vašu nehnuteľnosť za tú najvyššiu sumu.
Na túto otázku existuje veľmi jednoduchá odpoveď.
Vtedy, keď o nehnuteľnosť nie je záujem.
Predstavte si, že predávate byt. Realitný maklér vám odporučil nastaviť cenu na 100.000 €. Tak, ako väčšina maklérov zverejní váš byt na realitné portály.
A teraz by ste očakávali nával záujemcov, z ktorých by vypadol kupujúci.
Prejde však mesiac a na obhliadke ste nemali žiadneho záujemcu. Otázka znie, čo nastane teraz?
Aký krok vám poradí realitný maklér?
S najväčšou pravdepodobnosťou vám odporučí znížiť cenu.
Asi by ste so zaťatými zubami kývli a povedali niečo v tomto zmysle: ,,V poriadku, cenu znížime. Ale len teraz.”
A tento postup sa môže opakovať dookola.
Mňa však napadá jedna veľmi dôležitá otázka.
Čo ak navrhované zníženie ceny maklérom, v príklade vyššie, nebolo vôbec potrebné?
Žiaden záujemca? Nemusí byť na vine cena!
Existuje teda vôbec taký spôsob, ktorý mi s najväčšou pravdepodobnosťou povie, že zníženie ceny je fakt posledná možnosť?
Môžem vám povedať, že ÁNO, existuje!
Teraz vám prezradím najdôležitejší vzorec pri predaji nehnuteľnosti, ktorý potrebujete poznať.
Kvalitná prezentácia + počet oslovených ľudí reklamou = výsledok predaja vašej nehnuteľnosti.
Čo to vlastne znamená?
Predstavte si, že už by vás unavovalo počúvať makléra, ktorý vám dookola bez podložených faktov radí zníženie ceny.
Poviete si dosť, a rozhodnete sa s tým niečo robiť.
Teraz by ste si vybrali takého realitného makléra, za ktorého hovoria výsledky jeho práce.
Takýto maklér by vám špičkovo pripravil nehnuteľnosť na predaj. Do práce by sa zapojila home stagerka, ktorá by váš byt naaranžovala. Profesionálny fotograf, ktorý by ho nafotil. Pripravila by sa dokonca aj video prezentácia vyhotovená kvalitným kameramanom.
Následne by sa pripravila reklama na sociálnych sieťach, ktorú by si zobral na starosti fundovaný marketér. Samozrejmosťou je TOP-ovanie na najnavštevovanejších realitných portáloch.
A zrazu behom troch týždňov máte na pôvodnú cenu 100.000 € štyroch záujemcov. Vtedy viete, že si realitný maklér svoju odmenu za prácu naozaj zaslúži. A viete, čo je na tom najlepšie?
Vy ste vopred nemuseli zainvestovať do prípravy a propagácie predaja vašej nehnuteľnosti ani cent, lebo o všetko sa za vás postaral realitný maklér.
Porovnajte si to s realitným maklérom predtým. Ten si váš byt odfotografoval sám bez profesionálnej prípravy. Pridal váš byt len na realitné portály a čakal, čo sa bude diať. Nikto nevolal, a preto vám odporučil cenu znížiť.
Vidíte ten rozdiel?
Možno si teraz poviete: ,,Veď je to len príklad.”
Musím však poznamenať jednu veľmi dôležitú skutočnosť.
Tento príklad je inšpirovaný skutočným predajom bytu, ktorý sa predtým predával vyše jedného mesiaca bez jedinej obhliadky.
Prečo teda v prvom prípade nemali ľudia o byt záujem?
- Lebo prezentácia nepôsobila atraktívne a zapadla v dave porovnateľných ponúk.
- Reklama oslovila veľmi malý počet ľudí.
Aká zmena priniesla výrazný zvrat výsledku predaja tohto bytu?
- Byt sa dôkladne na predaj pripravil, aby jeho prezentácia očarila záujemcov.
- Reklama na sociálnych sieťach a pravidelné TOP-ovanie pomohlo osloviť behom 3 týždňov vyše 19.000 ľudí. Len pre porovnanie, prvý maklér za jeden mesiac oslovil reklamou len 3.600 ľudí.
Vidíte ten rozdiel?
Ak nemáte záujemcov o vašu nehnuteľnosť, tak nemusí byť vždy na vine iba cena. Zamyslite sa nad kvalitou vašej prezentácie a reklamy.
Kedy je správny čas na zníženie ceny
Predstavte si, že vaša nehnuteľnosť je špičkovo pripravená na predaj. Naaranžovaná home stagerkou, fotky vyhotovil profík, a tiež sa o video prezentáciu postaral kameraman. Reklamou behom jedného mesiaca oslovíte viac, ako 25.000 ľudí.
Toto je ideálny scenár.
Lenže, ani počas prvých a veľmi dôležitých 14 dní sa vám neozve žiaden záujemca.
Dokonca ani za 30 dní sa tento stav nezmení.
Od realitného makléra máte na týždennej báze pravidelný prehľad o štatistikách. Viete presne koľko ľudí ste oslovili reklamou, ako ľudia na vašu nehnuteľnosť reagujú, a tiež, čo sa im páči respektíve nepáči.
Štatistiky a čísla vás nikdy neoklamú.
V tomto prípade je aj kvalita prezentácie a reklamy na vysokej úrovni. Taktiež realitný maklér celý priebeh predaja zodpovedne sleduje a vyhodnocuje.
V tejto fáze vieme zodpovedne prehlásiť, že s najvyššou pravdepodobnosťou bude cena nastavená privysoko a jej zníženie je tá najrozumnejšia voľba.
Zhrnutie
Pri predaji nehnuteľnosti si v prvom rade dajte záležať na:
- Výbere profesionálneho realitného makléra. Iba vtedy si budete môcť byť istí, že mu pôjde o to, aby predal vašu nehnuteľnosť za najvyššiu cenu.
- Potrpte si, na čo najlepšej prezentácii vašej nehnuteľnosti. Musí vyčnievať nad konkurenciou.
- Zamerajte sa na kvalitnú reklamnú kampaň. Čím viac ľudí oslovíte, tým je väčšia pravdepodobnosť predaja za vyššiu cenu.
- Pravidelné vyhodnocovanie a práca so štatistikami. Realitný maklér vám v týždennom cykle posiela presné štatistiky: oslovených ľudí reklamou, počet kontaktovaní záujemcami, obhliadok a spätnej väzby z trhu.
- Prvých 14 dní predaja vám veľa napovie o cene. Ak je záujem vyšší, tak pravdepodobne bude jej cenu treba tlačiť vyššie. Ak je zase naopak záujem nulový, tak sa inšpirujte tipmi v tomto článku. Pri minimálnom záujme odporúčam ponechať cenu maximálne 6 týždňov.
Ak sa budete riadiť týmito piatimi bodmi, tak pri predaji vašej nehnuteľnosti jednoducho nemôžete šliapnuť vedľa.
A vďaka týmto typom sme náš byt predali úspešne.
S pozdravom Tomáš Porubský