1. TIP: Hotelový efekt

Aký veľký bude záujem zo strany kupujúceho, a za akú výslednú cenu sa nakoniec predá.

Len si to predstavte.

Čo ak by ste dokázali pri obhliadke vašej nehnuteľnosti nadchnúť záujemcu natoľko, že by ju chcel okamžite kúpiť?

A to nie je všetko.

Okrem vytvorenia toho najlepšieho dojmu uspejete aj pri vyjednávani o cene, ktoré s prehľadom zvládnete.

Zaujíma vás, ako na to? Pripravil som si pre vás (5) tipov, ktoré vám pomôžu vytvoriť nezabudnuteľný dojem pri obhliadke.

Táto časť prípravy na obhliadku je najdôležitejšia. Čím lepšie ju zvládnete, tým bude lepší výsledok predaja vášho domu alebo bytu.

Čo je pre vytvorenie hotelového efektu najdôležitejšie?

Začnite čistotou a poriadkom, ktorým zaujmete jednoznačne najviac. Upracte, a výsledok na seba nenechá dlho čakať.

Nikto nepozná drobné chybyčky u vás doma lepšie, ako vy sami. Kvapká vám kohútik? Odstáva lišta na chodbe? Alebo máte vypálené žiarovky v svietidlách? Týmito jednoduchými a málo nákladnými opravami zabodujete. Nedovoľte kupujúcim hľadať zbytočné a drobné chyby. Mali by sa sústrediť na to najlepšie, čo im vaše bývanie ponúka.

V dnešnej dobe nás nábytkárske spoločnosti lákajú pekným marketingom. Zameriavajú sa na funkčnosť a vzdušnosť, akou nábytok dokáže ladiť s priestorom.

Na vytvorenie podobného dojmu sa zbavte všetkého, čo netvorí podstatu miestnosti. Napríklad nábytku, doplnkov, obrazov, umelých kvetov a pod. Prehustený priestor pôsobí rušivo a vyvoláva opačné dojmy, ako tie, ktoré chcete, aby záujemcovia mali.

Svetlo je váš najväčší pomocník, tak ho využite. Rozsiveťte všetký svetlá, kľudne aj cez deň. Roztiahnite žalúzie nech je priestor pekne žiarivý. Vzdušné priestory plné jasného denného svetla pomáhajú k vytváraniu toho najlepšieho dojmu. Kupujúci sa bude u vás cítiť veľmi dobre, lebo svetlo vyvoláva pocit pokoja, kľudu a harmónie.

Investujte do doplnkov. Kvety, kvetináče alebo vhodne umiestnená palma v rohu miestnosti dokážu zútulniť a spríjemniť priestor.

Vhodný výber vankúšikov na gauči s prehodenou dekou a položenou knihou pri poháriku vínka vytvoria pocit pokoja.

Vytvorte z kúpeľne wellness. Ak je aj menších rozmerov, tak lupienkami a sviečkami pri vani, poskladanými uterákmi na umývadle a farebne ladenými koberčekmi zabodujete.

Hotelový efekt je v skratke o vytvorení čistého, vzdušného a presvetleného priestoru, zameraného na pocity záujemcu.

Nebojte sa experimentovať a inšpirujte sa, napríklad Ikeou, ktorá vie skvele zaútočiť na pocity zákazníkov.

2. Tip: Bezproblémový príjazd na obhliadku

Predstavte si, že idete na obhliadku nehnuteľnosti a máte problém s jej nájdením, nemáte kde zaparkovať a pri vystupovaní z auta sa vám podarí stúpiť do kaluže.

Asi by ste nemali tú najlepšiu náladu a možno by ste sa pri obhliadke viac sústredili na zlé parkovanie, a či náhodou nedostanete “papuču”.

Ak bude mať záujemca od začiatku obhliadky zlú náladu, tak vaša snaha o vytvorenie najlepšieho dojmu môže byť úplne zbytočná.

Preto od príchodu nenechajte nič na náhodu. Minimálne hodinu pred obhliadkou si potvrďte so záujemcom dohodnutý termín obhliadky. Pošlite mu presnú adresu a kľudne aj mapu, kde vašu nehnuteľnosť nájde. Pripravte tiež miesto, kde pohodlne zaparkuje a privýtajte ho s príjemným úsmevom.

Ako veľký bonus bude, ak si budete pamätať meno záujemcu a pri príchode ho ním privítate 🙂

3. Tip: Vybudujte si dôveru

Čo musíte spraviť, aby ste získali dôveru záujemcu?

Ukážte mu, že pred ním nič neskrývate, a ešte pred samotným predstavením nehnuteľnosti mu dajte do rúk list vlastníctva. Poukážte na skutočnosť, že vaša nehnuteľnosť je právne v absolútnom poriadku. Ak predávate rodinný dom, tak mu ukážte aj projektovú dokumentáciu.

Mám pre vás ešte jeden skvelý tip, ktorým si záujemcov získate aj dlho po skončení obhliadky.

Pripravte si pre záujemcov prezentačnú brožúru, ktorú im môžete odovzdať v závere obhliadky. Záujemcovia si vašu nehnuteľnosť môžu znovu večer pripomenúť. Prehliadnu si jej fotky, prípadne sa dozvedia nové informácie, na ktoré sa pri obhliadke zabudli spýtať. Garantujem vám, že na konkurenčné nehnuteľnosti zabudnú a vašu si budú pamätať veľmi dlho.

4. Tip: Pýtajte sa

Nerozprávajte zbytočne veľa. Vyhnite sa príbehom, ktoré máte spojené s bývaním vo vašom dome či byte. Noví majitelia môžu mať odlišné názory na bývanie a môžete ich zbytočne odradiť alebo znechutiť.

Zvoľte tú najlepšiu taktiku, akú môžete. Pýtajte sa.

Čo konkrétne hľadáte? Čo je pre vás pri výbere nehnuteľnosti najdôležitejšie? Čo vás zaujalo pri tomto dome/byte? Na čo sa najviac tešíte?

Ich odpovede vám povedia, na čo sa máte zamerať, a na to sa sústreďte.

5. Tip: Ako správne prezentovať

Predstavte si, že čakáte návštevu, na ktorú sa veľmi tešíte a idete jej prvýkrát odprezentovať váš domov. Pozitívne sa nalaďte a smelo do toho.

Už viete, že sa máte pýtať, preto to urobte hneď na začiatku a zistite hlavné potreby a motívy záujemcov.

Ak vám povedia, že je pre nich dôležitý priestor, lebo majú väčšiu rodinu, tak im ho ukážte. Poukážte na veľkosť detskych izieb a na to, ako skvelo sa v nich budú ich deti cítiť.

Alebo, ak je ich snom bazén a kúpanie sa počas letných dní, tak im ho ukážte v plnej paráde. Nezabudnite sa spýtať, či by si vedeli predstaviť, ako pri ňom trávia svoj voľný čas. Prehlbujte ich pocity.

Nezakladajte prezentáciu vašej nehnuteľnosti na tom, čo sa páči vám, ale na tom, čo je dôležité pre záujemcov.

Záver

Prezradil som vám tie najsilnejšie zbrane, ktoré vám zaručene pomôžu pri celej prezentácii vašej nehnuteľnosti. Kupujúci budú nadšení a vy máte teraz šancu predať vašu nehnuteľnosť za tú najvyššiu cenu.

Hlavne nezabudnite, že obhliadka je fázou predaja, kedy sa rozhoduje o všetkom. Máte len jednu šancu na vytvorenie dobrého dojmu, ktorú už nebudete môcť nikdy napraviť.

Verím, že vám moje tipy pri obhliadke pomôžu a predáte vašu nehnuteľnosť k tej najvyššej spokojnosti 🙂

Ak sa budete chcieť na mňa obrátiť s otázkami ohľadom predaja vašej nehnuteľnosti, tak mi napíšte na e-mail alebo mi zavolajte na číslo 0915 555 403.

S pozdravom

Tomáš Porubský


Zdielať:
NA ZAČIATOK