Pripravil som si pre vás návod so 4 krokmi, ako si vyberiete realitnú kanceláriu, ktorá pre predaj vašej nehnuteľnosti spraví maximum.
Dozviete sa:
- Ako vyhľadáte referencie, ktoré vám prezradia spoľahlivosť a dôveryhodnosť realitnej kancelárie
- Ako si preveríte výsledky práce, ktoré vám jasne ukážu kvalitu realitnej kancelárie
- Ako si vyberiete realitnú kanceláriu, ktorá vám pomôže predať nehnuteľnosť za tú najvyššiu cenu
- Na čo si dávajte pozor pri dohodnutí provízii s realitnou kanceláriou
1. Krok: Vyhľadajte referencie na realitnú kanceláriu
Nedávno si môj kamarát kúpil ojazdené auto. V starostlivosti o auto je nováčik a poprosil ma o radu. Poradil som mu, aby si v aute vymenil olej a všetky filtre. Nepoznal žiadneho mechanika a preto sa ma spýtal, či nejakého poznám.
Odporučil som mu servis, kde chodím. Dal na moje odporúčanie. Vyskúšal tento servis na vlastnej koži. A teraz? Nikam inam by nešiel.
Referencia od spokojného zákazníka má obrovskú silu.
Preto pri výbere realitnej kancelárie odporúčam: Začnite týmto krokom.
Poznáte vo vašom okolí niekoho, kto má skúsenosť s predajom nehnuteľnosti? Spýtajte sa ho, či spolupracoval s realitnou kanceláriou a ako s ňou bol spokojný.
Mám pre vás ešte jeden veľmi dôležitý tip.
Ak chcete byť pri výbere ešte úspešnejší, tak rozhodne použite tieto tri veci…
Google, WEB a Facebook.
Tie najlepšie realitné kancelárie a realitní makléri sú jednoducho vyhľadateľní na Googli, majú WEBové stránky a sú aktívni na sociálnych sieťach.
Dohľadateľné dôveryhodné referencie na realitné kancelárie alebo realitných maklérov na týchto miestach sú prvým správnym znamením pri výbere tej naj.
Referencie na webe realitnej kancelárie alebo osobnom webe realitného makléra by v 21. storočí mali byť samozrejmosťou.
2. Krok: Skontrolujte výsledky práce
V roku 2017 som mal stretnutie s developerom, ktorý predáva rodinné domy. Chcel sa so mnou porozprávať o spôsobe, ako pracujem.
Z celej mojej prezentácie ho najviac zaujímali výsledky mojej práce. Jasne sa ma spýtal: „Aké rodinné domy ste predával? Ako tieto predaje dopadli?“
Ukázal som mu stránku s výsledkami mojej práce, kde som mu prezradil konkrétne príklady predajov.
Napríklad: Predaj 5 izbového rodinného domu, ktorý sa predával vyše 3 týždňov bez výsledku. Nám sa ho podarilo predať za 9 dní a s cenovým navýšením 4.000 €.
Vysvetlil som mu, že mojim cieľom pri predaji nehnuteľnosti nie je nehnuteľnosť len PREDAŤ, mojím hlavným cieľom je PREDAŤ SKVELO.
Predať skvelo pre mňa znamená za čo najvyššiu cenu. A predaje za čo najvyššiu možnú cenu nejde dosiahnuť inak, ako profesionálnym realitným marketingom.
Toto si uvedomil aj developer, ktorého zaujali výsledky mojej práce a preto úspešne spolupracujeme spolu dodnes.
Pri výbere tej najlepšej realitnej kancelárie v Nitre sa preto zamerajte na výsledky jej práce. Najlepšie je, keď sú samotné výsledky spojené s referenciami spokojných klientov.
3. Krok: Preverte si kvalitu služieb
Kvalita marketingových služieb je jedinou cestou k predaju za tú najvyššiu cenu.
Majitelia predávaných nehnuteľností ma často oslovia v tej dobe, keď sa ich nehnuteľnosť nedarí predať pomocou inej realitnej kancelárie.
Keď sa majiteľov pýtam otázky typu:
„Ako bola odprezentovaná vaša nehnuteľnosť?“ Väčšinou mi odpovedia. „Realitný maklér prišiel k nám domov, nehnuteľnosť si nafotil a zverejnil ju na realitné portály“.
Keď sa pýtam ďalej. „Kde všade propaguje nehnuteľnosť?“ Zamyslia sa a hovoria: „Len na realitných portáloch“ A ešte jedna veľmi dôležitá otázka. „Koľko ľudí ste reklamou oslovili?“. V tej chvíli prichádza hlboké zamyslenie a potom odpoveď. „Nevieme, realitný maklér nás neinformuje o predaji“.
Bohužiaľ väčšina realitných kancelárií marketingu predaja nehnuteľnosti vôbec nerozumie. Praktiky, ktoré fungovali pred 10 a viac rokmi už pri dnešnom predaji absolútne nestačia.
Dnešný rýchly svet nás denne zahlcuje množstvom informácií. Či sme v práci, doma, pred televízorom, notebookom, mobilom alebo cestujeme autom. Všade okolo nás je reklama, ktorá sa snaží prilákať našu pozornosť.
Na získanie nášho záujmu má reklama niekedy, len pár sekúnd.
To platí aj pri predaji nehnuteľnosti.
Ak nedokážete zaujať kupujúceho, tak máte jednoducho smolu. Vyberie si tú nehnuteľnosť, ktorá si jeho pozornosť získa skôr.
Ako sa dá získať pozornosť kupujúceho kvalitným realitným marketingom pri predaji nehnuteľnosti?
- home stagingom
- profesionálnou fotkou
- videoobhliadkou
- článkom v novinách alebo realitnom časopise
- brožúrou nehnuteľnosti
- platenou reklamou na sociálnych sieťach
- vlastnou webovou stránkou nehnuteľnosti
a veľa ďalšieho.
Len pomocou home stagingu v priemere zvýšite hodnotu vašej nehnuteľnosti aj o 4.000 €. Pomocou videoobhliadky zvýšite záujem až o 418 %. Alebo pomocou profesionálnej fotky predáte o 32 % rýchlejšie.
Vyberte si realitnú kanceláriu, ktorá vám zabezpečí ten najlepší realitný marketing v Nitre. Potom predáte vašu nehnuteľnosť za tú najvyššiu cenu.
GALÉRIA
4. Krok: Zistite si výšku provízii realitnej kancelárie
Poznáte slogany typu: „Máme najnižšiu províziu na trhu“. Niektoré realitné kancelárie nedokážu zaujať kvalitou svojich služieb a spoliehajú sa na nízku odmenu. Pred podobnými pokusmi o získanie priazne predávajúceho buďte veľmi pozorní.
Priemerne sa odmena za predaj nehnuteľnosti pohybuje od 3 do 6 % z dohodnutej kúpnej ceny. Pri dohodnutí provízii sa zamerajte na to, čo je zahrnuté v odmene, ktorú si realitná kancelária účtuje.
Bohužiaľ sa v Nitre nájdu aj také realitné kancelárie, ktoré vás budú lákať na nízku províziu napríklad 1 – 2 %. Neskôr však na prekvapenie zistíte, že do tejto provízie sa nevzťahuje napríklad:
- inzercia nehnuteľnosti
- platená reklama
- video obhliadka
- vyhotovenie kúpnej zmluvy, návrhu na vklad, kolky za návrh na vklad a pod…
Za toto všetko si budete musieť zaplatiť extra.
Tento scenár sa však vás už netýka. Teraz už presne viete, ako sa vyhnúť netransparentným realitným kanceláriám a vybrať si zodpovedné a spoľahlivé riešenie.
Tie najlepšie realitné kancelárie vám vypracujú podrobný marketingový a predajný plán s rozsahom služieb, kde bude uvedená aj presná odmena za odvedenú prácu.
Verím, že sa vám článok páčil a že vám pomôže pri správnom výbere realitnej kancelárie. Dajte vedieť o tomto článku aj vaším priateľom jeho zdieľaním.
PS: Čím viac energie a úsilia venujete do správneho výberu tej najlepšej realitnej kancelárie alebo realitného makléra, tým viac získate pri predaji vášho rodinného domu alebo bytu.
S pozdravom
Tomáš Porubský