Ako som skončil v realitách ako 22-ročný

Svoj realitný príbeh píšem už vyše jednu dekádu.

Ako 22-ročný chalan som skočil do nepoznaných vôd a založil vlastnú realitku. Skvelý nápad, ale výsledky boli mizerné, stres obrovský. Ráno som niekedy ani nechcel vstať z postele.

 

Najväčšia lekcia: Ako to (ne)robiť

Moja firma vtedy zapadala medzi tisícky ďalších, ktoré sa trhali o jednu korisť. Ďalšia realitka ako všetky ostatné.

Po dvoch rokoch podnikania som získal cennú skúsenosť: návod, ako to nerobiť.

Firmu som zrušil a začal odznova.

 

Nový začiatok: Viac dávať a tvoriť

Poučený skúsenosťami som vedel, že ak chcem rásť, musím viac dávať.

Začal som tým, že som si prečítal stovky článkov od najlepších tvorcov obsahu na svete. Cielene sa stretával s podnikateľmi, ktorí boli tam, kam som sa chcel dostať aj ja.

Vyhrnul som si rukávy a pustil sa do tvorby.

Prečo ľudia kupujú príbeh, nie štvorcové metre

Ako jeden z prvých realiťákov na Slovensku som v tom čase začal písať blog o predaji domov a bytov. Sledovanosť bola v tisícoch návštev mesačne. Neveril som vlastným očiam.

To mi umožnilo do práce viac investovať: upravovať nehnuteľnosti, robiť im katalógové fotky a dať predaju myšlienku – nepredávať vlastnosti, ale výhody.

Pochopil som, že ľudia nekupujú byt, ale príbeh, do ktorého vstúpia. A ten vie iba málokto vyrozprávať tak, ako my.

Všimli si to aj médiá, a tak ste ma mohli viackrát vidieť v Teleráne na TV Markízači čítať v ekonomických časopisoch, ako sú TREND alebo Stratégie. Redakcia Forbes si tiež chodí po moje rady.

Moje poslanie by som opísal ako odhaľovanie skrytej duše nehnuteľností a prinášanie úprimnej radosti z nového domova ich budúcim majiteľom.

 

Kostol, grilujúci farár a 41 000 € navyše

Aby som nezostal len pri teórii, vezmem vás do svojej kuchyne a ukážem jeden konkrétny príklad zo stoviek ďalších.

S mojím tímom sme predávali 3-izbový byt s rozlohou 100 m². Jeho reálna trhová hodnota bola 440 000 €. Predali sme ho za 481 000 €. O 41 000 € viac. A to na piatej obhliadke.

Ako sa nám to podarilo?

  1. Najskôr sme našli to, do čoho sa dá v byte zamilovať – paradoxne kostol vedľa domu aj s farárom, ktorý tam griloval.
  2. Potom sme našli ľudí, ktorí chcú mať presne takúto komunitu. Teda veriaci 40-ročný pár z Kramárov, hľadajúci väčší a pokojný byt.
  3. Spustili sme platené kampane zamerané iba na tento typ ľudí.
  4. Na obhliadke sme ich „opili“ atmosférou a zapojili všetkých päť zmyslov: vanilková vôňa, čerstvý pomarančový džús, pomalá hudba, naaranžované svetlá, vankúše a prikrývky… Po piatich minútach bolo predané.

 

Ako vám môžem pomôcť

A presne toto viem urobiť aj s vaším bytom či domom. Pri predaji tak získate viac, kým kupujúci nájde domov, ktorý mu naozaj sadne. Ak je to aj váš sen, napíšte mi a odhalím skrytú dušu aj vášho bývania, aby ste si jeho predajom mohli bezstarostne splniť, po čom túžite.

Som Tomáš Porubský – The Real Estate Alchemist.