Ako som sa z absolútneho vyhorenia dostal k predajom, o ktorých píše aj Forbes
Začínal som s naivnou vierou, že stačí založiť realitku a úspech príde sám. Potom prišiel pád, frustrácia a takmer koniec. Dnes však oživujem dušu nehnuteľností, spájam ľudí s príbehmi a dokážem predať byt s grilujúcim farárom za tisíce eur navyše. Prečítajte si, ako som prekonal vyhorenie a čo všetko je možné, keď predávate emóciu, nie len štvorcové metre.


Ako som skončil v realitách ako 22-ročný
Svoj realitný príbeh píšem už vyše jednu dekádu.
Ako 22-ročný chalan som skočil do nepoznaných vôd a založil vlastnú realitku. Skvelý nápad, ale výsledky boli mizerné, stres obrovský. Ráno som niekedy ani nechcel vstať z postele.
Najväčšia lekcia: Ako to (ne)robiť
Moja firma vtedy zapadala medzi tisícky ďalších, ktoré sa trhali o jednu korisť. Ďalšia realitka ako všetky ostatné.
Po dvoch rokoch podnikania som získal cennú skúsenosť: návod, ako to nerobiť.
Firmu som zrušil a začal odznova.
Nový začiatok: Viac dávať a tvoriť
Poučený skúsenosťami som vedel, že ak chcem rásť, musím viac dávať.
Začal som tým, že som si prečítal stovky článkov od najlepších tvorcov obsahu na svete. Cielene sa stretával s podnikateľmi, ktorí boli tam, kam som sa chcel dostať aj ja.
Vyhrnul som si rukávy a pustil sa do tvorby.

Prečo ľudia kupujú príbeh, nie štvorcové metre
Ako jeden z prvých realiťákov na Slovensku som v tom čase začal písať blog o predaji domov a bytov. Sledovanosť bola v tisícoch návštev mesačne. Neveril som vlastným očiam.
To mi umožnilo do práce viac investovať: upravovať nehnuteľnosti, robiť im katalógové fotky a dať predaju myšlienku – nepredávať vlastnosti, ale výhody.
Pochopil som, že ľudia nekupujú byt, ale príbeh, do ktorého vstúpia. A ten vie iba málokto vyrozprávať tak, ako my.
Všimli si to aj médiá, a tak ste ma mohli viackrát vidieť v Teleráne na TV Markízači čítať v ekonomických časopisoch, ako sú TREND alebo Stratégie. Redakcia Forbes si tiež chodí po moje rady.
Moje poslanie by som opísal ako odhaľovanie skrytej duše nehnuteľností a prinášanie úprimnej radosti z nového domova ich budúcim majiteľom.
Kostol, grilujúci farár a 41 000 € navyše
Aby som nezostal len pri teórii, vezmem vás do svojej kuchyne a ukážem jeden konkrétny príklad zo stoviek ďalších.
S mojím tímom sme predávali 3-izbový byt s rozlohou 100 m². Jeho reálna trhová hodnota bola 440 000 €. Predali sme ho za 481 000 €. O 41 000 € viac. A to na piatej obhliadke.
Ako sa nám to podarilo?
- Najskôr sme našli to, do čoho sa dá v byte zamilovať – paradoxne kostol vedľa domu aj s farárom, ktorý tam griloval.
- Potom sme našli ľudí, ktorí chcú mať presne takúto komunitu. Teda veriaci 40-ročný pár z Kramárov, hľadajúci väčší a pokojný byt.
- Spustili sme platené kampane zamerané iba na tento typ ľudí.
- Na obhliadke sme ich „opili“ atmosférou a zapojili všetkých päť zmyslov: vanilková vôňa, čerstvý pomarančový džús, pomalá hudba, naaranžované svetlá, vankúše a prikrývky… Po piatich minútach bolo predané.
Ako vám môžem pomôcť
A presne toto viem urobiť aj s vaším bytom či domom. Pri predaji tak získate viac, kým kupujúci nájde domov, ktorý mu naozaj sadne. Ak je to aj váš sen, napíšte mi a odhalím skrytú dušu aj vášho bývania, aby ste si jeho predajom mohli bezstarostne splniť, po čom túžite.
Som Tomáš Porubský – The Real Estate Alchemist.