Predávate nehnuteľnosť? Toto vás možno prekvapí

Predstavte si, že idete predávať byt v centre mesta. Skúsenosti vašich kolegov alebo známych hovoria o tom, že s predajom takéhoto bytu nebudete mať žiadny problém.

Ak ste zbehlí v technológiach, tak si môžete jednoducho zhotoviť pár fotiek bytu, napísať jeho parametre a zverejniť ho na inzertnom servery.

A teraz podľa scenára, ktorý vám hovorili vaši známi, by mal začať zvoniť telefón od záujemcov, ktorí budú chcieť vidieť váš byt.

Lenže.

Prejde prvý deň.

Druhý, tretí deň a napokon aj týždeň.

Možno sa vám ozvalo “pár” realitných maklérov, ktorí by chceli v podstate spraviť to isté, čo ste spravili aj vy a budú sa vás snažiť presvedčiť o výhodnosti vašej spolupráce s nimi.

Ale vám bude vŕtať hlavou.

,,Čo sa to “sakra” deje? Prečo mi nevolajú žiadni záujemcovia?”

Ja vám prezradím odpoveď na túto otázku 🙂

Na úplny začiatok poviem, že realitný trh sa mení a bude mať dopad na predávajúcich, ale aj na veľa realitných maklérov, ktorí túto profesiu brali povrchne.

Ako sa trh mení?

Z nedávnej minulosti sme si mohli zvyknúť, že inzertné servery nám dávali vysokú záruku nájdenia záujemcu na kúpu nehnuteľnosti.

Tým, že bol veľký hlad po nehnuteľnostiach, tak aj technicky zdatnejší predávajúci dokázal sám zrealizovať predaj svojej nehnuteľnosti.

Skutočnosť, že to nie je tá najlepšia a najbezpečnejšia cesta na teraz preskočím.

Čo myslíte, prečo však išiel predaj nehnuteľností tak rýchlo?

Jednou z hlavných príčin bol vysoký dopyt po nehnuteľnostiach. Kupujúci mali veľa možností, ako sa dostať k lacným peniazom, a preto sa snažili vyberať bývanie veľmi rýchlo, aby ich nepredbehli iní záujemcovia.

Jednou z hlavných príčin bol vysoký dopyt po nehnuteľnostiach. Kupujúci mali veľa možností, ako sa

dostať k lacným peniazom, a preto sa snažili vyberať bývanie veľmi rýchlo, aby ich nepredbehli iní záujemcovia.

Momentálne však prichádza zmena.

Tento vzorec, ktorý poznáme z minulosti už pomaly prestáva fungovať. Kupujúcich začína byť stále menej a predávajúcich stále viac.

Možno vás teraz napadla otázka. Ak by som chcel predávať nehnuteľnosť, čo to môže pre mňa znamenať?

Inzertné servery nebudú už také efektívne, ako doteraz. Predtým ste pridali nehnuteľnosť a zachvíľku bola preč.

Som presvedčený o tom, že počet nehnuteľností bude pribúdať a základom úspechu bude vedieť sa odlíšiť.

Kľúčová bude kvalitná prezentácia, ktorá zaujme kupujúceho, lebo ten si bude môcť vyberať zo širšej ponuky.

Ako sa môžete odlíšiť?

Hlavnou úlohou marketingu pri predaji nehnuteľnosti je zaujať a získať kupujúceho.

Predstavte si, že kupujúci má teraz na výber z niekoľkých podobných nehnuteľností. Ktorú si podľa vás vyberie?

Napríklad byt, ktorý splýva v dave ostatných? Byt, ktorého fotky poukazujú na neupravený interiér, namiesto priestoru je záber na časti nábytkov, špinavý riad na kuchynskej linke, toaletný papier pohodený na práčke a nič nehovoriaci popis? A to všetko bez štipky emócie?

Alebo bude chcieť taký byt, ktorého interiér je vkusne upravený, doplnky v ňom dotvárajú príjemnú atmosféru, kvalita fotiek je ako z katalógu, cítiť z neho pozitívnu emóciu, ktorá záujemcu doslova láka zdvihnúť telefón a dohodnúť si obhliadku.

Ktorý byt by ste si vybrali vy v tomto konkurenčnom boji?

Myslím, že sa zhodneme na druhej možnosti 🙂

A pritom to je tak ľahko pochopiteľné. Ľudia chcú predsa pekné veci. Chcú mať veci, ktoré sa im páčia, ktoré sú im sympatické.

A presne to je úloha marketingu pri predaji nehnuteľnosti.

Ako teda vyvolať tú správnu emóciu a odlíšiť sa?

Dám vám tieto 3 tipy:

1. Viete prečo je katalóg IKEA taký obľúbený? Lebo nábytok, ktorý v ňom prezentujú je doplnený doplnkami, ktoré mu

Jednoduchá ukážka home stagingu

dávajú život. A to sa ľuďom páči. Preto si ten nábytok kupujú. Toto je presne úloha home stagingu pri predaji nehnuteľnosti. Vedieť doladiť jej vzhľad doplnkami, ktoré vytvoria tú správnu emóciu a oslovia potencionálnych záujemcov.

2. Ak je niečo pekne pripravené, tak to treba odfotiť. Pre kvalitnú fotku potrebujete kvalitný foťák, kvalitnú šošovku, prácu so svetlom a hlavne človeka, ktorý to vie celé zladiť. Ono to nie je jednoduchá záležitosť a pre ten najlepší efekt je potrebný profesionálny fotograf.

3. Ako sa dajú osloviť tisícky ľudí? A budú vám na to stačiť len dve minúty kreatívneho videa. Záujem ľudí o video je v dnešnej dobe obrovský. Preto je najlepšie použiť videoobhliadku, ktorou môžete dať konkurenčným nehnuteľnostiam takzvanú “smrtiacu ranu”. Tak isto ako u fotiek, je bezpochyby, potrebný profík, ak je vašim cieľom kvalitná prezentácia.

Pomocou týchto moderných techník sa jednoznačne odlíšite od konkurenčných bytov a pravdepodobnosť, že si kupujúci vyberú práve vašu nehnuteľnosť, je obrovská.

Nie len kvôli tomu, že vyzerá lepšie ako ostatné. Ale hlavne preto, že budú vidieť kvalitne odvedenú prácu, a presne tak budú vnímať aj vašu nehnuteľnosť. Ako kvalitnú a dôveryhodnú.

Ostávajú len tí najlepší

Ak sa nepohybujete v prostredí dizajnérov, profesionálnych fotografov, kameramanov, copywriterov s úlohou napísania pútavého textu k nehnuteľnosti a marketérov, ktorí spropagujú vašu nehnuteľnosť, aby oslovila čo najviac ľudí, tak to môžete mať veľmi ťažké.

Môžete ešte využiť pomoc “googlenia”, ale takéto služby vás jednorázovo môžu výjsť veľmi draho. Vynára sa však ešte ďalšia otázka. Kto vám zaručí vytúžený efekt v podobe úspešného predaja vašej nehnuteľnosti?

Takúto komplexnú službu by mal pre vás zabezpečiť realitný maklér. Avšak takýchto realitných maklérov je na našom trhu veľmi málo. Práve oni pochopili, že na dnešnom trhu je veľmi dôležité vedieť sa odlíšiť a dať klientom službu s pridanou hodnotou.

Bohužiaľ 🙁

Drvivá väčšina realitných maklérov túto profesiu berie veľmi povrchne a doslova vletia do realít s tým, že je to jednoduché.

Vysoká miera kúpyschopnosti bola zapríčenená vysokým dopytom po nehnuteľnostiach. To umožnilo predaj bez väčšieho úsilia s nízkou kvalitou služieb.

Presne z tohto dôvodu pribudlo na realitnom trhu veľa realitných kancelárií a realitných maklérov. Zacítili príležitosť k rýchlemu zárobku peňazí.

Pritom si neuvedomujú, že táto forma podnikania je jedna z tých najťažších. Na prvý pohľad to vyzerá veľmi jednoducho, avšak opak je pravdou.

V čom je profesia realitného makléra taká zložitá?

Môžete, napríklad, predávať autá v bazáre. Alebo robiť finančné poradenstvo. Dokonca môžete predávať výživové doplnky, kozmetiku, …

Každá z týchto profesií má niečo spoločné.

Má svoj produkt.

Ak budete predávať autá, tak vaším produktom je auto. Ak ste finančný poradca, tak vašími produktami môžu byť rôzne poistné zmluvy z poisťovní.

Vašou úlohou je teda predať váš produkt svojmu zákazníkovi.

Lenže realitný maklér to má “trochu” zložitejšie.

On svoj produkt musí najskôr získať. Jeho produktom sú domy, byty alebo pozemky.

Zo začiatku musí ukázať svoju šikovnosť, aby predávajúci mali záujem s ním spolupracovať a umožnili mu predávať ich nehnuteľnosť.

Ak ste nováčik na realitnom trhu, tak to býva enormne ťažké.

Až po získaní nehnuteľnosti má realitný maklér svoj produkt, ktorý napokon musí ešte predať.

A predať nehnuteľnosť, ako opisujem v tomto článku, nie je také jednoduché, ako sa môže zdať.

Pred samotným predajom musí realitný maklér vedieť správne marketingovo odprezentovať nehnuteľnosť, aby oslovil potencionálnych záujemcov.

Čiže opäť musí ukázať svoju šikovnosť a nájsť nového klienta, ktorý kúpi jeho produkt (dom, byt alebo pozemok).

Čo na to hovoríte? Znie to jednoducho? 🙂

Bohužiaľ, mnohí makléri to pochopia neskoro a veľakrát svojou neodbornosťou a podcenením tejto profesie, napokon, aj svojim klientom ublížia.

Teraz však nastáva doba, kedy bude omnoho ťažšie nájsť kupujúceho. Bude ich oveľa menej a naopak predávajúcich omnoho viac.

V tejto chvíli rola realitného makléra, ak ju robí super dobre, môže byť znovu veľmi dôležitá a prínosná pre všetky strany konkrétneho obchodu.

Čo myslíte, ako dopadnú tí makléri, ktorí svoju prácu neposunú na vyššiu úroveň a nebudú mať žiadnu pridanú hodnotu pre svojich klientov?

Akých realitných maklérov si budú vyberať predávajúci, ak budú chcieť predať svoju nehnuteľnosť?

Tých, čo ju budú vedieť marketingovo odprezentovať na jednotku alebo tých, čo pre jej predaj nebudú vedieť spraviť v podstate nič?

Myslím, že odpoveď veľmi dobre poznáme.

Záver

Prichádza doba, kedy pre úspešný predaj nehnuteľnosti bude potrebné spraviť omnoho viac.

Treba si uvedomiť, že ak chceme výsledok, je nutná aj investícia. Marketing a odlíšenie sa na realitnom trhu niečo stojí, ale bez toho to však nepôjde.

Túto skutočnosť si uvedomujem už niekoľko rokov, a aj z toho dôvodu som veľmi šťastný, že mám po svojom boku tím skvelých ľudí. Tím, ktorý mi pomáha pri predaji nehnuteľností dosahovať reálne výsledky, ktoré sú nad očakávania mojich klientov 🙂

Napríklad, predaj 1 izbového bytu vo Vrábľoch na prízemí bez balkónu sa nám podarilo predať o 5.000 EUR drahšie ako identický byt v tom istom vchode s balkónom a na 3 poschodí.

Alebo 4 izbový byt v Nitre sa nám podarilo predať za 7 týždňov. Za najväčšiu prekážku predaja ľudia považovali cenu tohto bytu. Nám sa však podarilo správnym marketingom ukázať skutočný potenciál tohto bytu. Reklamnou kampaňou sme oslovili vyše 22.000 ľudí, čo nám prinieslo skvelú ponuku.

Pevne verím, že vám tento článok odovzdal nové myšlienky a priniesol nový pohľad na pomaly sa meniaci realitný trh.

Máte na mňa otázku?

Alebo sa chcete dozvedieť, ako môžete úspešne predať vašu nehnuteľnosť tým správným marketingom?

Napíšte mi na môj mail a veľmi rád vám pomôžem.

Prajem vám krásny a úspešný deň.

S pozdravom

Tomáš Porubský

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how