V Teleráne sme sa rozprávali o cenách nehnuteľností. Ako sa zmenil trh. Ako na úspešný predaj. A ako sa zmenila priemerná dĺžka predaja.
Napríklad 3-izbové byty v centre mesta Bratislava stúpli cenovo medziročne o 14%.
Ďalej si udržiavajú cenu tie nehnuteľnosti, ktoré sú niečim výnimočné a je o ne vysoký dopyt aj v tejto situácii.
Takýchto nehnuteľností môže byť na trhu 20%-30%.
Dopyt po rezidenčných nehnuteľnostiach v Európe klesol o 58%.
Stále sú situácie, kde jednanie o cene môže byť kráčaním po tenkom ľade. Hlavne, ak predávajúci kúpil nehnuteľnosť v čase, keď jej cena bola na vrchole, investoval do nej a teraz ju musí kvôli zmene životnej situácii predať. V tom prípade treba zvoliť jemnú stratégiu o možnej zľave z kúpnej ceny. Inak sa obchod nemusí uskutočniť.
Hlavným parametrom je lokalita. Tá určuje cenový potenciál. Inak povedané, cenové pásmo. Napríklad od 250 000 € do 285 000 €.
To, kde sa v cenovom pásme budete pohybovať závisí od týchto troch vecí:
Realitné portály sú štandard, kde viete osloviť cca 5.000 ľudí mesačne.
Správne nastavenou reklamou na sociálnych sieťach a Google baneroch oslovíte ďalších 100.000 ľudí. Tým oslovíte širšiu cieľovú skupinu a vytvoríte priestor na lepšiu ponuku z trhu.
Pýtajte sa ho. Čo ho na nehnuteľnosti zaujalo? Čo ho zaujíma? Čo je pre neho pri výbere najdôležitejšie. Potom sa zamerajte na to, čo vám odpovedal.
Ak tieto tri kroky spravíte správne, tak sa v cenovom pásme budete pohybovať vyššie.
Za čias nízkych úrokových sadzieb a vysokého dopytu to boli týždne. Priemerne od 2 do 8 týždňov.
Teraz sú to mesiace. Priemerne od 2 do 8 mesiacov.
Ak sa pripravujete na predaj nehnuteľnosti, tak s tým počítajte. Dĺžka predaja sa výrazne zvýšila.
Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?
Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na túto tému môžete získať.
Tu je moje know-how