Teleráno rozhovor o cenách nehnuteľností. O koľko klesli?

V Teleráne sme sa rozprávali o cenách nehnuteľností. Ako sa zmenil trh. Ako na úspešný predaj. A ako sa zmenila priemerná dĺžka predaja.

O koľko ceny nehnuteľností zľacneli medziročne?

  • Od roku 2020 do roku 2022 ceny nehnuteľností stúpli o 44%.
  • Medziročný prepad cien je  aktuálne v priemere na úrovni od 10% do 15%. V niektorých lokalitách to môže byť 20% a viac. Závisí aj od typu nehnuteľnosti.

Sú nehnuteľnosti, ktoré si naďalej držia cenu?

Napríklad 3-izbové byty v centre mesta Bratislava stúpli cenovo medziročne o 14%.

Ďalej si udržiavajú cenu tie nehnuteľnosti, ktoré sú niečim výnimočné a je o ne vysoký dopyt aj v tejto situácii.

Takýchto nehnuteľností môže byť na trhu 20%-30%.

Dopyt po rezidenčných nehnuteľnostiach v Európe klesol o 58%.

Ako zľacňovanie cien zmenilo trh?

  • Kupujúci majú viac času na výber nehnuteľnosti.
  • Možnosť jednať o cene a nestrieľať tým naprázdno.

Stále sú situácie, kde jednanie o cene môže byť kráčaním po tenkom ľade. Hlavne, ak predávajúci kúpil nehnuteľnosť v čase, keď jej cena bola na vrchole, investoval do nej a teraz ju musí kvôli zmene životnej situácii predať. V tom prípade treba zvoliť jemnú stratégiu o možnej zľave z kúpnej ceny. Inak sa obchod nemusí uskutočniť.

Ak sme v opačnej pozícii a chceme predať, tak, ako na to?

Hlavným parametrom je lokalita. Tá určuje cenový potenciál. Inak povedané, cenové pásmo. Napríklad od 250 000 € do 285 000 €.

To, kde sa v cenovom pásme budete pohybovať závisí od týchto troch vecí:

  • Akú pridanú hodnotu vytvoríte – ako viete predať to, čo kupujúci kúpou získa. A to sa robí formou prezentácie. Do prezentácie patrí: homestaging, profesionálna fotka, video, text, pôdorys…
  • Reklama. Čím viac ľudí reklamou oslovíte, tým je vyššia pravdepodobnosť predaja za vyššiu cenu a rýchlejšie.

Realitné portály sú štandard, kde viete osloviť cca 5.000 ľudí mesačne.

Správne nastavenou reklamou na sociálnych sieťach a Google baneroch oslovíte ďalších 100.000 ľudí. Tým oslovíte širšiu cieľovú skupinu a vytvoríte priestor na lepšiu ponuku z trhu.

  • Obhliadka. Ako nehnuteľnosť pripravíte, a ako komunikujete so záujemcom.

Pýtajte sa ho. Čo ho na nehnuteľnosti zaujalo? Čo ho zaujíma? Čo je pre neho pri výbere najdôležitejšie. Potom sa zamerajte na to, čo vám odpovedal.

Ak tieto tri kroky spravíte správne, tak sa v cenovom pásme budete pohybovať vyššie.

Koľko teraz v priemere trvá predaj nehnuteľnosti?

Za čias nízkych úrokových sadzieb a vysokého dopytu to boli týždne. Priemerne od 2 do 8 týždňov.

Teraz sú to mesiace. Priemerne od 2 do 8 mesiacov.

Ak sa pripravujete na predaj nehnuteľnosti, tak s tým počítajte. Dĺžka predaja sa výrazne zvýšila.

Know-how, vďaka ktorému môžete predať vašu nehnuteľnosť. Rýchlejšie. Jednoduchšie. Za viac.

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how