Krásny deň, volám sa Tomáš Porubský.

Keď som pred pár rokmi začínal vo svete realít, tak som sa chcel stať jedným z najlepších realitných maklérov na Slovensku.

ALE...

Zistil som, že to také jednoduché nebude

A tu prichádza poriadna facka od života

Zrazu som zistil, že nič neviem 🙁

Ako chcem byť najlepší maklér, keď o tom neviem v podstate nič?

V hlave mi bežalo 1000 otázok, ale žiadna odpoveď...

Tak som urobil veľkú chybu a začal robiť to, čo robí väčšina maklérov.

Začal som sa prosiť predávajúcim a sľuboval som im, že im viem pomôcť. Volal som na súkromnú inzerciu a snažil som sa presvedčiť ľudí, aby mi dali šancu.

Jednoducho povedané vnucoval som sa 🙁

A výsledok?

Nula bodov.... nič... ANI ŤUK!

Mojim snom bolo vytvoriť službu, ktorá ľuďom skutočne pomôže.

Ktorú si bežný človek nedokáže spraviť sám. Moja predstava bola taká, že ma ľudia budú oslovovať sami a ja im pomôžem - ešte mi za to budú aj vďační.

A ako bonus dostanem zaplatené 🙂

Lenže realita bola úplne opačná a ja som začínal tušiť, že ma táto práca nebude baviť. Priznám sa, chcel som skončiť.

Potom som videl, ako to robia úspešní v iných oboroch

V poslednej chvíli prišla záchrana 🙂

Na niečo ten Facebook bude predsa len dobrý. Práve tam som narazil na reklamu s Tomášom Kučerom.

To je človek, ktorý učí maklérov, ako robiť toto remeslo poriadne.

On bol pre mňa prvým veľkým impulzom. Začal som sledovať jeho prácu. Objednal som si jeho knihu, kurz, vstupenky na jeho konferencie.

A zrazu som začínal spoznávať ďalších a ďalších a ďalších ľudí, ktorí to dotiahli skutočne ďaleko

Dotiahli to tam, kde som chcel byť aj ja...

Napríklad Peter Urbanec, Martin Mažár, Peter Čelko, Andy Winson, Ivana Cikánková, Martin Tesárek, David Kirš, Brian Tracy, Brendon Burchárd a ďalší.

Uvedomil som si jednu veľmi dôležitú vec. Ak chcem dosiahnuť to isté, čo oni, tak musím robiť to isté čo oni.

Zmenil som svoju prácu.

Po hodinách, dňoch a týždňoch učenia som zistil, že práca realitného makléra je úplne niekde inde, kde som sa nachádzal ja predtým.

Zrazu som zistil, že musím robiť veci inak

V prvom rade som sa zameral na kvalitu prezentácie predávaných nehnuteľností. Zistil som, že kvalia prezentácie dokáže skutočné zázraky.

Čiže som si najal špičkového fotografa, profesionálneho kameramana, bytovú dizajnérku, ktorá mi pomáha s home stagingom a začal písať predajné texty k nehnuteľnostiam.

Texty si píšem sám, lebo ma to baví 🙂

Zameral som sa na svoje skúsenosti a tiež skúsenosti iných špičkových maklérov

Stretával som sa s nimi a spísal som si hlavné dôvody, ktoré boli príčinami neúspešných predajov. Čiže som presne vedel, ako pomôžem ľuďom s predajom ich domov, bytov a pozemkov.

Dosiahol som to po čom som túžil. Dal som dokopy službu, ktorá pomáha ľuďom.

Pomáha im predať nehnuteľnosť tak, ako by to nedokázali sami. Podstatu tejto služby tvorí:

Nadštandardný realitný marketing, ktorý je môj zlatý grál

Opäť sa vrátim k mojej vysnívanej slobode.

Vedel som, že ak chcem patriť medzi najlepších maklérov, tak budem potrebovať silný marketing.

Väčšine maklérov napadne, že si spravia reklamu.

Napríklad:

Predáme aj Vašu nehnuteľnosť (v pozadí šťastná rodinka a domček)

Tým, že ma zaujímajú nové trendy a veľmi rád si čítam knihy a články od úspešných ľudí, tak som vedel, že klasickou reklamou neuspejem.

 

Predsa ľudia reklamu nemajú radi. A hlavne nie tú, ktorá sa im snaží vnucovať

Pochopil som, že ak niečo chcem, tak najskôr niečo musím dať. Ak som chcel, aby ma ľudia žiadali o pomoc, tak musia o mne najskôr vedieť, a tiež musia vedieť, že som v tom, čo robím skutočne dobrý.

Presne preto som začal písať články a zdieľať ich medzi ľudí. Články pomáhali ľuďom v témach, ktoré potrebujú vedieť pri predaji nehnuteľností.

Napríklad som napísal článok o troch stratégiach, ako predávame byty v Nitre. Alebo, aké je tajomstvo úspešného predaja nehnuteľnosti. 

Tým, že som články pravideľne publikoval a platil im reklamu, aby sa dostali k čo najväčšiemu počtu ľudí, som začal dostávať odpovede s prosbou o pomoc.

Ľudia sa mi začali ozývať sami.

Vytvoril som si systém, ktorý za mňa pracuje 24 hodín denne a 7 dní v týždni. Samozrejme musím pravidelne tvoriť obsah, ktorí sa bude ľuďom páčiť. Ale to najdôležitejšie je, že ma to baví 🙂

Aké výsledky mi to prináša?

Za seba nebudem hovoriť nič, ale nechám to na mojich klientov. Ak vás zaujíma, čo o mne hovoria moji spokojní, tak si ich reakcie môžete prečítať.

Vyberiem pre vás len jeden krátky príklad.

O pomoc ma požiadal jeden veľmi milý manželský pár. Poprosili ma, či by som im pomohol s predajom ich rodinného domu. Pomocou metódy PPT sme domček pripravili na predaj.

Výsledok bol ten, že počas prvých 24 hodín sme oslovili vyše 2.500 ľudí. Na obhliadku sa nám nahlásilo 6 ľudí. Rozhodol som sa, že všetky obhliadky naplánujem hneď po sebe.

Zo šiestich obhliadok sa vykľuli dvaja záujemcovia. S majiteľmi sme sa dohodli, že ten, ktorí sa prví vyjadrí, tak má prednostné právo a môže si domček rezervovať. Ale prišla nečakaná ponuka.

Druhý záujemca sa nechcel vzdať bez boja a preto navýšil cenovú ponuku o 5.000 EUR.

Čo myslíte, ako to dopadlo?

A práve toto dokáže správna voľba marketingu pri predaji nehnuteľnosti

Možno si bude niekto myslieť, že to bola náhoda, ale toto nie je môj jediný prípad. Bolo ich omnoho viac. Výsledky mojej práce si môžete pozrieť tu.

Toto je môj príbeh v kocke. Od samotného začiatku, ako mladý zamestnanec, ktorý hľadal svoju cestu až po makléra, ktorému sa splnil jeden zo snov. Som veľmi rád, že ste sa dočítali až sem a preto mám pre vás jeden darček.

Na tomto odkaze si môžete stiahnuť môj ebook 5 najčastejších chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť pri predaji nehnuteľnosti.

Pevne verím, že sa vám bude páčiť.

Prajem vám krásny deň plný pozitívnej energie a ak máte chuť mi niečo napísať, tak mi môžete poslať správu na môj mail porubsky@vernus.sk, alebo mi zavolajte na číslo 0915 555 403.

Do skorého videnia 🙂

S pozdravom

Tomáš Porubský