Možno si poviete, že pre vás rýchlosť predaja nie je tak dôležitá, ako cena. Respektíve radšej predáte za viac peňazí, ako o mesiac či dva skôr. Čo však, ak by sa to dalo spojiť? Ukážem vám, ako na to.
Veľa ľudí si myslí, že ak sa nehnuteľnosť predá rýchlo, tak to znamená, že jej cena bola nastavená nízko. Čiže nízka cena = rýchly predaj.
O tom však tento článok nie je.
Tento článok je o tom, ako predáte vašu nehnuteľnosť s jej plným potenciálom a k tomu oveľa rýchlejšie.
Ukážem vám spôsob, ako na to. Držte sa, bude to jazda. 🙂
Dovolím si tvrdiť, že 96 % realitných maklérov a 99,99 % samopredajcov pre predaj používa len realitné portály.
Vložia nehnuteľnosť na bazoš, prípadne nehnuteľnosti.sk a čakajú, čo sa bude diať.
Niekedy sa nedeje nič, inokedy ľudia volajú a chcú si dohodnúť obhliadku.
Týmto spôsobom oslovujete istú časť trhu, ktorá vysoko aktívne hľadá niečo na kúpu.
Stávate sa rybou v mori, kde medzi sebou súperia stovky ďalších rýb, aby si ich niekto všimol a vybral si práve vás.
Treba si však uvedomiť, že hlavnou úlohou realitných portálov je ukázať čo najvyšší počet inzerátov, ponúkať ďalšie a ďalšie možnosti potencionálnemu záujemcovi, ktorý sa v nich niekedy aj stráca.
Tým pádom váš inzerát ľahko skĺznete do zabudnutia alebo nevšimnutia.
Váš predaj nehnuteľnosti je tým založený na náhode a algoritmoch realitného servera, do ktorého keď netlačíte peniaze, tak ste odsúdený na zabudnutie.
Ak má predaj trvať niekoľko týždňov či mesiacov, tak realitný maklér či vy sami môžete stratiť trpezlivosť ho pravidelne aktualizovať, a tým ho aj ďalej finančne podporovať.
Netvrdím, že predaj cez realitné portály nefunguje. To vôbec. Práveže je dôležitým pilierom predaja aj mojich nehnuteľností.
Avšak, ak všetko vsadíte len naň, tak ste odsúdený na čakanie, ktoré môže predĺžiť predaj nehnuteľnosti o niekoľko týždňov či mesiacov.
Trh je všade, kde je dopyt. Dopyt znamená, že sú tam ľudia, ktorí o vašu nehnuteľnosť môžu mať záujem.
Čiže logické riešenie je svoju nehnuteľnosť zazdielať na svojej sociálnej sieti. Poprosiť priateľov nech príspevok prezdieľajú. Pridať nehnuteľnosť aj do Facebook Marketplace.
Tento ošiaľ však netrvá dlho a jeho životnosť je niekde na úrovni 24 až 48 hodín. Facebook sa snaží ponúkať stále nový obsah, čiže na povšimnutie máte minimum času.
Je to však ďalší dobrý spôsob, ako sa ukázať.
Odprezentovať nehnuteľnosť a osloviť znovu ľudí, ktorí vašu nehnuteľnosť videli na realitných portáloch a pripomenúť sa im. Alebo osloviť úplne nových ľudí, ktorí ešte na portály nestihli ísť.
Určite spravte tento krok, aj keď jeho životaschopnosť nie je dlhá. Môže zafungovať. Prípadne ho môžete časom zopakovať viackrát.
Dostávame sa k hlavnému “protagonistovi večera”.
Realitnými portálmi môžete aktívnym prístupom osloviť mesačne približne 5.000 ľudí.
Cez facebook zdieľanie sa vám môže podariť osloviť aj cez 15.000 ľudí mesačne, ale tu si treba uvedomiť, že oslovujete väčšinu takých, čo o kúpu vôbec nemajú záujem.
Prosím, predstavte si, že cieľová skupina ľudí, ktorá môže mať o kúpu vašej nehnuteľnosti záujem v najbližších 4 či 5 mesiacoch je niekde na úrovni 80.000 ľudí.
Prvými dvomi spôsobmi propagácie vašej nehnuteľnosti by ste za túto dobu, čiže 4 až 5 mesiacov, neoslovili ani 50 % vašej cieľovej skupiny.
To v preklade znamená, že:
A to preto, lebo je to model vyčkávania. Nie je to aktívny model vyhľadávania záujemcov.
Aktívny model vyhľadávania záujemcov je presne cielená reklama, ktorej cieľom je osloviť minimálne 1x každého záujemcu z vašej cieľovej skupiny.
Lebo čím viac ľudí reklamou oslovíte, tým je vyššia pravdepodobnosť predaja za vyššiu cenu a za oveľa rýchlejší čas.
Tomáš Porubský
Už vieme, že sa jedná o cielenú reklamu.
Pozor, nejedná sa však o náhodne okoloidúcich ľudí, ktorým sa reklama zobrazí. Sú to ľudia, ktorí sú presne vyšpecifikovaná cieľová skupina podľa Plánu predaja®. O tom, ako si určiť cieľovú skupinu som písal tu >>>
Takáto reklama sa zobrazuje aktívne ľuďom na Facebook-u, Instagram-e aj Google.
Čiže, človek si do Google zadá ‘’3 izbový byt Ružinov’’. Google si ho zapamätá a vášu reklamu na váš byt v Ružinove mu zobrazí na youtube, v článku z Aktualít a všade, kde je možnosť dať google baner (typ reklamy).
Reklama na Facebook-u a Instagram-e funguje podobne. Všíma si záujmy človeka, a potom mu servíruje typ reklamy.
Týmto spôsobom oslovíte každého z vašej cieľovej skupiny. Niektorým sa vaša reklama zobrazí v čase aj viackrát.
Vtedy je už len krôčik od toho, aby si dohodol obhliadku na vašu nehnuteľnosť.
Ale pozor. Reklama vám bude fungovať, len ak splníte tento dôležitý bod.
Môžete mať aj tú najlepšiu reklamu na svete, ale ak vaša nehnuteľnosť nebude kvalitne odprezentovaná, tak o ňu záujem nebude.
O tom, ako vyťažiť maximálny potenciál z prezentácie vašej nehnuteľnosti som napísal tento článok. Ak to s predajom nehnuteľnosti a jej reklamou myslíte vážne, tak si ho prečítajte >>>
Ak spojíte reklamu v podobe:
Tak využijete to najúdernejšie propagovanie pre predaj nehnuteľnosti v 21. storočí. Tým získate tú najlepšiu ponuku v tom najrýchlejšom možnom čase.
Pokiaľ si nie ste istí či reklamu vašej nehnuteľnosti zvládnete sami, tak mi napíšte. Pomôžem vám nájsť ten najlepší spôsob, ktorým predáte vašu nehnuteľnosť s výsledkom, ktorý prevýši vaše očakávania. Stačí, ak kliknete na tlačítko pod týmto textom.
Prajem vám tú najproduktívnejšiu reklamu a skorý predaj nehnuteľnosti!
S pozdravom, Tomáš Porubský
Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?
Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na túto tému môžete získať.
Tu je moje know-how