Ako vám dobrý inzerát zarobí viac peňazí?
Ako môžete zvýšiť šancu na úspech pri predaji vašej nehnuteľnosti? Nestrácať pritom čas so zbytočnými obhliadkami, nerozhodnými záujemcami …. A nakoniec predať za viac peňazí, ako by ste možno aj sami očakávali. Dá sa to vôbec?
Verte mi, dá.
Pritom na to stačí úplne jednoduchá vec. Pozná ju pravdepodobne každý. Je tu s nami veeeľmi veľa rokov. Už ste ju možno aj sami použili, ak ste niečo predávali.
Tou vecou je správne napísaný inzerát.
Tak samozrejmý, že sa stal všednou súčasťou nášho života.
Ako je však možné, že medzi tým množstvom neúspešných inzerátov je aj hŕstka, ktorá žne úspech v rýchlom a ziskovom predaji?
Ukážem vám to na troch príkladoch predaja nehnuteľností, ktoré z absolútneho nezáujmu vystrelili rovno do nebies.
A to pomocou správne napísaného inzerátu.
Prečo väčšine ľudí inzeráty nefungujú?
Pokiaľ do tvorby inzerátu vložíte minimum času, úsilia a kreativity, tak z toho môže vzniknúť výpis zloženia prvkov osviežovača na jeho zadnej strane. Kto ich číta a kedy asi tušíte.
To sú presne tie tipy inzerátov nehnuteľností, ktorých fotky vznikajú svetelnou rýchlosťou a text opisuje iba základné prvky. Príklad: Novostavba, 4-izbový rodinný dom, postavený 2018, tehla, kanalizácia, plyn, elektrina, voda, ihneď obývateľný, volajte….
Áno, niekedy sa predávajú aj takéto nehnuteľnosti. Vy však tento článok čítate preto, aby ste z predaja vašej nehnuteľnosti dostali maximum. Chcete ju predať rýchlejšie a zvýšiť o ňu záujem, čo samozrejme vyústi vo vyššej predajnej cene.
Ako môže dopadnúť predaj, keď inzerát zlyhá?
Tento rodinný dom sa predával 12 mesiacov. Prišlo si ho pozrieť celkovo 12 ľudí a žiaden z nich neprejavil záujem. Problém bol v tom, že inzerát nepresne pomenúval jeho prednosti, a tak si ho prišli pozrieť nesprávni záujemcovia.
GALÉRIA
To isté platilo aj pri tomto byte. Predával sa pól roka. Zavítali doň dvaja záujemcovia. Tam to, bohužiaľ, aj skončilo.Žiaden neprejavil záujem.
GALÉRIA
A do tretice rodinný dom v radovej zástave. Prvý mesiac dokonca neprišiel žiaden záujemca, ktorý by si ho chcel pozrieť.
GALÉRIA
Ak sa chcete vyhnúť tomuto scenáru, tak sa vo vašom inzeráte zamerajte na toto:
1. Viete, koho chcete inzerátom osloviť?
Tou najdôležitejšou časťou inzerátu je vedieť koho má osloviť. Komu ho písať. Inak sa pozerá na rodinný dom mladá, bezdetná, začínajúca rodina tesne po svadbe, ako štvorčlenná rodina.
Pre každého má vaša nehnuteľnosť inú hodnotu.
Využite to vo svoj prospech a zamyslite sa nad tým, pre koho bude vaša nehnuteľnosť najzaujímavejšou.
2. Ako im to napísať
Text je alfou a omegou inzerátu. Možno si hovoríte, že si ho predsa nikto nečíta. Máte pravdu, ak ho urobíte zle a nijak sa neodlíšite od tony ostatných inzerátov. Text musí hovoriť priamo do duše, aby splnil svoj najdôležitejší účel.
Tip, ako na to. Ak napíšete text takto:
„Útulný rodinný dom“,
tak je pod tým ťažké si niečo konkrétne predstaviť.
Ale, ak to napíšete takto, tak je väčia pravdepodobnosť, že si text ľudia prečítajú:
“Možno to poznáte. Prídete k niekomu domov a od prvého momentu sa tam cítite ako doma. Milá atmosféra, uvoľnená nálada, úsmev na perách a dobrý pocit v srdci. Presne tak som sa citíl, keď som prišiel do tohto domu po prvýkrát.”
Práve textom píšete príbeh, v ktorom sa môže nájsť váš záujemca, a to je vaše prvé veľké víťazstvo. Odovzdať mu, ako môže svoj čas tráviť vo vašej nehnuteľnosti. Čo si zamiluje, a čo mu to prin
3. Nie nadarmo sa hovorí, že oči sú oknom do duše. PREČO?
cez oči posudzujeme veci na prvý pohľad. Nepokazte si dobre našliapnutý inzerát zlou fotkou. Prvý dojem spravíte iba raz. Fotka diváka vtiahne veľmi hlboko do deja.
GALÉRIA
Zoberte si taký Instagram. Jeho podstata je vo fotkách a ovládol tým celý svet. Vy dobrými fotkami môžete ovládnuť inzerciu a odstaviť tak konkurenciu, lebo z vás ostatní nespustia zrak.
Fotka dokáže zrýchliť predaj a zvýšiť aj vnímanú hodnotu nehnuteľnosti. Na fotkách nešetrite. Kľudne si prizvite človeka, ktorý dokáže vidieť to, čo my ostatní nie.
4. Na toto nezabudnite
A) Pôdorys vášho domu alebo bytu. Rozmiestnenie izieb a ich veľkosť. Viete si ním ušetriť kopu času.
Veľa ľudí si príde osobne pozrieť nehnuteľnosť, lebo si ju skutočne nevedia predstaviť z inzerátu. Na obhliadke však zistia, že takéto rozloženie miestností im nevyhovuje. Prišli o čas, a tým aj vy.
Ten si viete ušetriť jednoduchým náčrtom dispozície.
B) Výzva na akciu. Bude to možno znieť triviálne, ale na konci inzerátu napíšte ľuďom, čo majú spraviť. Napríklad:
“V tejto chvíli netreba nič viac, len mi napíšte na e-mail … alebo mi rovno zavolajte na číslo … a dohodnite si obhliadku.”
Veľa ľudí neskočí do akcie, ak to nie je jasne napísané, a tento krok odkladajú. Neurobte tú chybu a rozhýbte ich.
Čo dokáže dobrý inzerát
Poďme z teórie do praxe a ukážem vám už vyššie spomínané tri nehnuteľnosti, ktorých predaj “zázrakom” explodoval po zmene inzerátu.
Vo všetkých troch príkladoch som sa zameral na:
- Určenie tej správnej cieľovej skupiny
- Napísal som text, ktorý spájal príbeh nehnuteľnosti s tým, čo môže ňou záujemca získať
- Fotky som dal pripraviť profesionálovi, aby nehnuteľnosti vyzerali exkluzívne
- Pripravil som pôdorys, pre čo najlepšiu predstavu o priestore
- Vyzval som záujemcov do akcie
A prinieslo nám to takéto výsledky:
Namiesto 12 mesiacov predaja, len 3 mesiace. Po dome sa len tak zaprášilo.
Tento byt bol skokan roka. 6 mesiacov neúspešného predaja sa po zmene inzerátu neohrial v ponuke ani dva týždne. Stačili k tomu štyri obhliadky.
A napokon sa vystriedalo 30 dní bez jedinej obhliadky domu s 30 dňami v sprievode piatich záujemcov. Ten piaty nezaváhal a dom kúpil.
V týchto prípadoch si majitelia zvolili výmenu maklérov a požiadali ma o pomoc. Tým sme mohli pripraviť nové inzeráty a predajom vdýchnuť nový imidž. Výsledky na seba nenechali dlho čakať.
Ak sa vám článok páčil a dáva vám zmysel, tak jednou z možností, ako vám viem pomôcť s predajom nehnuteľnosti je tvorba inzerátu. Tu pod textom kliknite na tlačítko a ukážem vám, ako vám viem pomôcť:
Prajem úspešný deň plný pozitívnych impulzov a krásnych inzerátov!