1. Stratégia: Vyplňte prázdny priestor
Pripravil som si pre vás 3 stratégie, ktoré vám zodpovedajú otázku: „Ako predať byt v Nitre?“ Tieto stratégie som osobne použil.
Prostredníctvom nich vám tiež odhalím reálne príbehy predajov bytov, ktoré najskôr nevyzerali dobre, ale nakoniec dopadli skvelo.
„Prečítal som si vaše PDF a zistil som, že nebudem objavovať koleso. Budem rád, ak si na mňa nájdete čas. Potrebujem nájsť kupujúceho, ktorý hľadá presne náš byt.“
Takto začínala naša spolupráca s majiteľom veľkého 3 izbového bytu s dispozíciou 84 m2. Byt bol v tom čase vyprataný a zýval prázdnotou.
V tom čase som nevidel prekážku v predaji prázdneho bytu.
Vyskúšali sme rôzne stratégie. Napríklad predaj pomocou príbehu alebo rozsiahlej reklamnej kampane na sociálnych sieťach.
Bohužiaľ v najbližších dvoch mesiacoch sa nám podarilo získať, len dvoch záujemcov na obhliadku.
Štatistiky, spätná väzba z trhu a vývoj predaja nám jednoznačne naznačil, že treba zmeniť plán.
Rozhodli sme sa prázdnym miestnostiam vdýchnuť nový pocit domova.
- Kúpili sme nový nábytok
- Vymenili sme kuchynskú linku
- Pridali dekorácie
- Vyhotovili nové profesionálne fotky
- Spustili novú reklamnú kampaň
Aký bol výsledok?
Za prvé 4 týždne sa nám podarilo získať 6 nových záujemcov o obhliadku. A o ďalšie dva týždne sme si podali ruku s kupujúcim, ktorý našiel v tomto byte svoj nový domov.
Práve touto stratégiou sa nám podarilo získať ponuku, ktorá prevyšovala o 6.000 € konkurenčné byty predávané v tejto dobe.
Ak predávate byt s prázdnym priestorom, tak sa pravdepodobne pripravujete o predaj so skvelým výsledkom. Preto vyplňte priestor.
2. Stratégia: Pripravte si plán a nespoliehajte sa na náhodu
„Byt predávame už vyše štyroch týždňov a nemáme žiadneho záujemcu. Pán Porubský prečo o náš byt nemá nikto záujem? Je zlá doba na predaj bytu alebo náš byt nie je zaujímavý?“
Práve naopak.
Skutočne pekný menší 3 izbový byt pre mladý pár alebo začínajúcu rodinu. Táto cieľová skupina na kúpu nehnuteľnosti je vynikajúca.
Prečo sa teda tento byt nedarilo predať?
Spýtal som sa: „Ako prebiehala príprava na predaj vášho bytu?“
– „No realitná maklérka za nami prišla a byt si nafotila.“
Pýtam sa ďalej: „Kde všade je váš byt propagovaný?“
– „Na realitných portáloch. Viete mi ho ukázať prosím?“
Po vyše 10 minútovom hľadaní byt konečne našli. Pýtajú sa nahlas: „Ako môže niekto náš byt kúpiť, keď ho nedokážeme nájsť ani my sami?“
„Koľko ľudí ste reklamou oslovili za 4 týždne vášho predaja?“ Pýtal som sa opäť.
Majitelia: „Na túto otázku vám nevieme odpovedať.“
Tu môžete vidieť typický problém predaja bytov:
- Nepripravený byt, ktorý si realitná maklérka rýchlo nafotila a bez premyslenia ho zverejnila na realitné portály, kde časom zapadol do zabudnutia
- Žiadna reklamná kampaň na sociálnych sieťach
- Žiadne štatistiky, žiadna spätná väzba, žiadne vyhodnotenie situácie, žiadna odpoveď na otázky: „Prečo sa nám nedarí s predajom bytu? Kde je problém? Čo máme zmeniť?“
Po neúspešnom mesiaci predaja ma majitelia poprosili, aby som im pomohol byt predať.
Pripravil som im stratégiu, ktorou sa nám podarilo:
- Za 8 dní osloviť 4.434 ľudí a získať 4 záujemcov na obhliadku
- Byt si nakoniec kúpil mladý párik za cenu vyššiu o 5 000 €, ako sa predávali konkurenčné 3 izbové byty
Ak vás zaujíma, akú stratégiu sme pri predaji tohto bytu zvolili, tak kliknite na tento odkaz.
Malé zhrnutie.
Nepripravený byt bez premyslenej stratégie sa nedarilo predať vyše štyroch týždňov. Dokonca si byt neprišiel pozrieť žiadny záujemca. Po príprave bytu na predaj s určeným jasným cieľom sa za 8 dní ozvali 4 záujemcovia. Byt sa napokon predal za plnú ponukovú cenu.
Nedovoľte realitnej kancelárii, aby odflákla prípravu, prezentáciu ani propagáciu vášho bytu.
Ako si vyberiete kvalitnú realitnú kanceláriu v Nitre? Kliknite na tento odkaz a dozviete sa viac.
3. Stratégia: Predávajte skvelú atmosféru
„Predávam byt už vyše 8 týždňov a mal som tu len 2 záujemcov.“
Hovorí mi majiteľ 2 izbového bytu. Sám som sa veľmi čudoval, lebo jeho byt mal skvelé parametre. Novostavba s veľmi dobrou architektúrou vo výbornej lokalite.
Keď som sa po byte prechádzal, tak bol z časti vyprataný. V obývačke zostal len jedálenský stôl s opustenou stoličkou. Obývacia stena zívala prázdnotou. Pred ňou bolo tiež prázdne miesto. Kedysi tam býval gauč. V kúpeľni viseli len káble zo steny, kde boli predtým lustre. A napokon dierky v stenách, kde boli kedysi obrazy.
Bol som presvedčený, že ak sa tomuto bytu vdýchne “duša“, tak s jeho predajom nebude žiadny problém.
Majiteľovi som navrhol jasnú stratégiu, ktorou sme sa vybrali. Ako to celé dopadlo? Veď posúďte sami.
Byt sme upravili. Každej miestnosti sme dali charakter. Home stagerka pripravila dekorácie, ktoré dali tomuto miestu teplo domova. Niektoré miestnosti sme vymaľovali a zakryli prázdne miesta po klinčekoch v stenách.
Aký bol výsledok?
Za 3 týždne sa nám na tento 2 izbový byt podarilo nájsť záujemcov, ktorí si zamilovali atmosféru tohoto bytu. Pri obhliadke sa v ňom cítili tak príjemne, že sa im nechcelo odísť preč.
Pripravte váš byt tak, aby sa záujemcovia cítili v ňom skvelo.
Vyskúšajte týchto (5) tipov, ktoré vám pomôžu vytvoriť nezabudnuteľný dojem pri obhliadke.
Verím, že sa vám článok páčil a že vám pomôže pri výbere tej najlepšej stratégie predaja vášho bytu. Viete o niekom, kto sa chystá predávať byt? Pošlite mu tento článok.
S pozdravom
Tomáš Porubský