Geniálna vec pri predaji nehnuteľnosti, ktorú musíte poznať. O čo ide?
Podelím sa s vami o jednu z najgeniálnejších vecí pri predaji nehnuteľnosti. Prišiel som na ňu náhodou pri rozhovore so záujemcom, ktorý sa rozhodol pre kúpu bytu. Priznám sa, že som si ju neuvedomoval, aj keď som ju praktizoval už veľmi dlho. Ako som na ňu prišiel?
Vtedy som si to uvedomil
Tento záujemca mi hovorí. ,,Pán Porubský, po obhliadke som si byt pozeral asi 200-krát. Ukázal som ho rodičom, kolegom, súrodencom aj kamarátom. Všetkým sa veľmi páčil a mne to nesmierne uľahčilo rozhodnutie.”
Po týchto troch vetách mi to prišlo.
Keď predávam nehnuteľnosť, tak si na kvalite prezentácie dávam veľmi záležať. Byt vždy upraví a nadekoruje dizajnérka. Fotograf ho potom odfotí a zachytí v ňom tie najdôležitejšie a najemotívnejšie predmety. V popise sa snažím zachytiť praktické veci, ale aj odovzdať ten správny pocit z jeho čítania.
GALÉRIA
Túto stratégiu využívam preto, lebo skvele funguje. Záujemcovia sa hlásia a chcú nehnuteľnosť okamžite vidieť.
Na obhliadke sa potom snažím, aby sa cítil, čo najlepšie. Ako vo svojom budúcom domove 🙂.
Zistite, ako spraviť nezabudnuteľný dojem pri obhliadke. Kliknite na tento odkaz >>>
Potom sa zatvoria dvere a je rad na záujemcovi, ako sa rozhodne. To som si myslel doteraz. Nie je to však úplne tak.
Kľúčové rozhodnutie prichádza až po obhliadke
Čo spraví záujemca, ako prvé, keď sa rozhoduje, či nehnuteľnosť kúpi?
Otvorí mobil a začne si znovu a znovu prezerať fotky. Linky posiela kamarátom, rodine, kolegom atď.
V tomto bode je opäť absolútne kľúčová kvalita prezentácie.
Ak by bola prezentácia odfláknutá – napríklad neuprataný byt, zlé fotky, nepremyslený popis zameraný len na technické veci, tak ako by asi vplýval na jeho rozhodovanie?
Všimnite si prezentáciu tohto bytu. Ako na vás pôsobí?
GALÉRIA
Pritom byt naživo nemusí vyzerať vôbec zle.
Ibaže pri opätovnom prezeraní by záujemca začal o jeho kúpe pravdepodobne pochybovať. Nie je na ňom príliš vysoká cena? To isté by mu možno hovorili aj jeho známi. Možno by sa ho spýtali, či radšej ešte nepočká na niečo iné, lebo by o jeho kvalite neboli presvedčení. To všetko len na základe zlej prezentácie.
Lenže.
Ak je prezentácia nehnuteľnosti pripravená na vysokej úrovni, tak každou hodinou je záujemca o kúpe presvedčenejší. Rodina aj priatelia ho v tom podporujú tiež, lebo vyzerá skutočne dobre. Páči sa im.
Kvalitná prezentácia má ešte jeden veľmi dôležitý efekt.
Aké bude mať pocity záujemca, keď sa jemu a aj jeho známym bude nehnuteľnosť páčiť?
Bude mať strach a bude si hovoriť:
,,Čo ak mi ju niekto vyfúkne? Čo ak o ňu prídem?“ A vtedy zdvíha telefón a nehnuteľnosť si chce rýchlo rezervovať.
Možno sa to stalo niekedy už aj vám, a pritom nemuselo ísť ani o nehnuteľnosť. Napríklad, ak viete, že je nejaký tovar obmedzený a o jeho kúpe ste presvedčený, tak budete mať strach, že oň prídete. Obchody túto psychologickú fintu využívajú, tak prečo by ste ju nevyužili aj vy pri predaji nehnuteľnosti.
Stačia vám k tomu iba dve veci:
- kvalitne pripravená prezentácia
- veľmi dobre zvládnutá komunikácia na obhliadke
Čo z toho vyplýva?
Predaj nehnuteľnosti je o emóciách. Ak ich nevzbudíte, tak predáte svoju nehnuteľnosť za nižšiu cenu a bude vám to trvať oveľa dlhšie.
Aké je riešenie?
Pripravte vašu nehnuteľnosť na predaj tak, aby vzbudila čo najsilnejšiu emóciu. To vám ju zaručene pomôže predať rýchlo a za vyššiu cenu.
Chcete vedieť, ako využívam túto techniku ja s mojimi klientmi pri predaji?
Kliknite na fotku pod týmto textom a dozviete sa viac.