Ako ma prekabátil realitný maklér. Čo sa to vlastne stalo?

Boli časy, kedy by som vyťahal niektorých realitných maklérov za uši. Priznám sa, zúril som a aj som si tresol päsťou po stole.

Možno sa pýtate prečo, Tomáš? Čo ťa nahnevalo?

Prezradím vám to.

Pred pár rokmi ma čakalo dôležité stretnutie na predaj rodinného domu. Na toto stretnutie som sa dlho pripravoval. Veľmi mi na ňom záležalo a povedal som si, že pre majiteľov domu pripravím neprekonateľnú službu.

Chceli predať peknú novostavbu bungalovu za čo najvyššiu sumu a v čo najkratšom čase.

Na takýto husársky kúsok bude potrebný poriadny marketing. Keďže mám rád výzvy, tak som im ukázal spôsob, ako to môžeme spoločnými silami dokázať.

Pripravil som im plán na mieru, ako predať ich dom za najvyššiu možnú sumu. Veľmi sa im páčil, ale …… .

Prešli tri dni a majitelia sa mi podľa dohody neozvali, tak som im napísal, či je všetko v poriadku.

Ich odpoveď ma veľmi zaskočila. Vraj skúsia predaj s iným maklérom. Slušne som poďakoval za ich priamu odpoveď a poprial im veľa šťastia.

Lenže bol som veľmi nahnevaný. Buchol som po stole a pýtal sa sám seba, ako je to sakra možné? Veď im nikto nemohol dať lepšiu službu, ako ja.

Čo som objavil

Na druhý deň som však našiel ich inzerát na internete a v tej chvíli mi to cvaklo. Našiel som realitnú kanceláriu, ktorá ich dom ponúkala za sumu o 4 000 € vyššiu, ako bol môj návrh.

Hovorím si: ,,To je snáď vtip? Maklér odfotil sprchový kút plný „sprcháčov“. Kuchynská linka zahádzaná drezom. Dokonca sú zle uvedené informácie o dome. Ako ho chcú predať o 4 000 € vyššiu sumu???“

Priznám sa, v tej chvíli som mal vážne pochybnosti o pokračovaní v kariére realitného makléra. Pamätám si, ako som začal všetkých obviňovať. 

,,Tak ja im dám dizajnérku, ktorá vyzdobí ich dom. Profesionálneho fotografa, aby dom vyzeral ako z katalógu. Kameramana, ktorý pripraví video, aby sa o dome dozvedel skutočne každý. Ešte k tomu aj reklamu, ktorá bude na ľudí vyskakovať aj z chladničky. K tomu všetkému precízne nastavenú ponukovú cenu.

A čo spravia oni? Dajú to maklérovi, ktorý príde, odfotí dom na mobil a večer to pridá na realitné portály, a potom čaká, čo sa bude diať. Nemusel im dať žiadnu službu. Len povedal, že to dokáže predať o 4 000 € drahšie. To skutočne ľuďom stačí?“

Potom som sa ukľudnil a povedal som si. Dosť bolo ľutovania a obviňovania druhých za svoje neúspechy. Proste musím pracovať ďalej a verím, že úspech sa časom dostaví.

Karta sa znovu obracia

Asi po mesiaci mi zvoní telefón. Volá mi majiteľka domu. Hovorím si, čo asi tak môže chcieť?

Poprosila ma, či by som sa s nimi mohol znovu stretnúť. Popravde bol som aj trochu zvedavý a stretnutie som napokon prijal. 

Na stretnutí mi majiteľka hovorí. ,,Pán Porubský, skutočne ma mrzí, že nám to prvýkrát spolu nevyšlo. Chceli sme vyskúšať, či sa nám nepodarí predať dom drahšie. Lenže prešlo 5 týždňov a my poriadne ani nevieme, čo sa deje.

Mali sme tri obhliadky, ale nikto sa nám nevyjadril. Dokonca ani maklér nám nepovedal, čo sa záujemcom páčilo, prípadne nepáčilo. Nevieme o predaji skutočne nič, a teraz nás veľmi mrzí, že sme nešli do spolupráce s vami“.

Upokojil som ich a povedal som, že im rozumiem. Priznal som, že ich úmysly boli úplne pochopiteľné a normálne. Bohužiaľ, im to nevyšlo. Navrhol som im spustiť predaj podľa nášho pôvodného plánu. Stiahnuť z predaja nehnuteľnosť v starom prezentovaní a pripraviť ju na nové.

Súhlasili.

Rodinný dom sa nám podarilo predať za 7 týždňov, po 8 obhliadkach a za pôvodnú ponukovú cenu. 

To však nie je podstatou tohto príbehu.

Na toto si dávajte obrovský pozor!

Hneval som sa na realitných maklérov, ktorí sľúbia predávajúcim vyššiu predajnú cenu, len za úmyslom túto nehnuteľnosť získať do svojej ponuky. Hovoria si: ,,Možno sa to podarí predať. Keď nie, tak sa nič nedeje. Život ide ďalej“.

Lenže ono sa niečo deje. Ide predsa o vás. O váš život.

Nakoniec na to bohužiaľ doplácate práve vy. Takýto makléri vám vo väčšine prípadov ponúknu službu, ktorá má nulovú hodnotu.

Do predaja nehnuteľnosti by mal maklér investovať čas, ale aj prostriedky, aby dokázal zabezpečiť čo najlepší výsledok predaja vašej nehnuteľnosti. To je hlavná podstata.

Ak si nehnuteľnosť fotí sám, bez jej prípravy a propaguje ju len na realitných portáloch, tak utekajte od neho rýchlo preč.  Toto nie je služba hodná realitného makléra. To nie je služba, ktorá dokáže predať vašu nehnuteľnosť za tie najlepšie podmienky. 

Čo myslíte, stáva sa mi aj teraz, že takýto makléri ovplyvnia mojich klientov a stiahnu ich na svoju stranu?

Samozrejme, že áno.

Vo väčšine prípadov som však týmto klientom na blízku a po čase sa naše cesty opäť spoja.

Dávajte si prosím pozor na realitných maklérov, ktorí vám nedávajú žiadnu službu. Lebo žiadna služba sa rovná žiadny výsledok. 

Dúfam, že sa vám článok páčil. Ak áno tak ho prosím zdieľajte a kľudne mi napíšte Vaše skúsenosti, rád si ich prečítam.

Ak vás zaujíma, ako môžete predať vašu nehnuteľnosť s tým najlepším výsledkom, tak mi napíšte na mail.

S pozdravom

Tomáš Porubský

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how