Chceš sa stať realitným maklérom? Nerob to, ak nevieš o tomto

Chceš pomáhať ľuďom plniť si sny? Chceš sa stať finančne nezávislý? Chcel by si prácu, kde budeš rozhodovať o svojom čase? … Asi takto to vyzerá na začiatku príbehu realitného makléra. Aká je však realita?

Práca realitného makléra je úžasná. Milujem ju a venujem sa jej už od roku 2014. Zažil som veľa pádov a aj veľa úspechov. Podarilo sa mi slušne zarobiť a myslím, že som sa dostal do kolotoča, ktorý už ide svojou zotrvačnou silou. 

Otázka však znie, čo táto práca obnáša? Čo je absolútnou podstatou tejto práce? Ako by mala vyzerať? 

Zhrniem to do pár krokov a na záver vám položím zásadnú otázku. Poďme na to!

Stávate sa firmou

Či už budete pracovať pre realitnú kanceláriu, alebo pôjdete po vlastnej osi, tak si uvedomte, že sa stávate firmou. 

A nie hocijakou. Budete predávať a vytvárať mienku o svojej značke, ktorou je vaše meno. Pokračuje to aj zodpovednosťou voči vášmu tímu a ľuďom okolo vás. 

Ako spoločnosť zamestnávam vlastného právnika. Účtovníctvo mi spravuje firma. Mám vlastného mentora, ktorý mi pomáha napredovať. Spolupracujem s marketérom, ktorý mi vytvára reklamy a reklamné kampane na získavanie klientov. 

Spravujem si tím ľudí, ako je stagerka, fotograf, kameraman, architekt, hypo špecialista či znalec. Osobná asistentka mi pomáha s papierovačkami a asistent sociálnych sietí či webu pridáva obsah do sveta. 

Ako predať nehnuteľnosť

A v neposlednom rade, ja. Obchodník, podnikateľ, bloger a copywriter v jednej osobe. 

Toto všetko budete potrebovať, ak budete chcieť túto prácu robiť profesionálne a s pridanou hodnotou pre vašich klientov.

Nie je to len o predaji nehnuteľností, ale aj o ich získaní

Predaj nehnuteľnosti je kapitola sama o sebe. Vyše 90 % realitných maklérov má problém so získaním nehnuteľností, ktoré by predávali. 

Na trhu je veľa maklérov, ktorí sa bijú o každú jednu nehnuteľnosť, ktorá prichádza na trh. 

Získať ju môžete mnohými spôsobmi. Väčšina z nich je otravná, obťažujúca a málo efektívna. 

Potom tu zostáva tých pár činností, ktoré musí maklér robiť dlhodobo, pravidelne, autenticky a so správnou stratégiou. 

Práve tieto činnosti vytvoria ten efekt, že vám klienti budú volať sami a budú chcieť, aby ste im s predajom pomohli.

Ak to budete robiť dobre, tak si vytvoríte páku aj v podobe referenčného odporúčania. Spokojný klient vás posunie ďalej a vy máte razom roboty vyše hlavy.

Filozofia predaja nehnuteľností

Tu sa to láme. Buď budete patriť medzi realitných maklérov, ktorí inzerujú nehnuteľnosti a čakajú, čo sa bude diať. 

Alebo ste profík na predaj a budete predávať jednu nehnuteľnosť za druhou. 

Tento spôsob si však vyžaduje vašu investíciu a delegovanie. Sami to nedokážete, aj keby ste boli nadpriemerne nadaný.

Aby ste sa odlíšili od ostatných maklérov a vytŕčali z davu, tak musíte byť niečim výnimočný.

Rozhodne k tomu patria prezentácie vašich nehnuteľností. Mali by niesť váš rukopis.

Ďalej sa zamerajte na dôkladnú reklamu. Len realitné portály nestačia. Ak chcete ísť záujemcom naproti, tak musíte investovať do reklamy.

A v neposlednom rade je to komunikácia. Hlavne počas obhliadok. Tu sú základom predajné zručnosti a cit pre obchod, ako taký. Bohužiaľ, nie všetci máme tento typ temperamentu, ale pokiaľ to v sebe cítite, tak na tom pracujte a budete nezastaviteľný. 

Vaša tvár je súčasťou vášho marketingu

Považujem sa za introverta, ale keď treba šliapnuť na plyn, tak sa nezastavím pred ničím. Súčasťou toho je vystúpiť pred kameru a ukázať svoju tvár svetu. 

Čo si iní pomyslia ide bokom. Verím v seba a svoju prácu a viem, že to, čo robím nie je pre každého. Preto realitný maklér musí zniesť aj hejt, osočovanie a neprajné reči.

Ak chcete, aby s vami ľudia spolupracovali, tak im musíte predať svoju osobnosť. Ľudia nechcú spolupracovať s firmami, ale s ľuďmi.

Zvedavosť a chuť napredovať

Myslím, že toto je jednou zo základných prísad každého podnikateľa. Zvedavosť spočíva v tom, vedieť vždy niečo viac. A chuť napredovať je snaha zlepšovať svoju prácu pre svojich klientov. 

Obe veci spája vzdelávanie. Investovanie do svojho rozvoja je tou najdôležitejšou súčasťou každého úspešného realitného makléra. 

Táto činnosť nikdy nekončí. 

Je jedno, koľko máte rokov alebo akú máte prax. Ak sa nebudete vzdelávať, tak dopadnete ako makléri, ktorí si dodnes myslia, že volať na súkromnú inzerciu či hádzať letáčiky do schránok je vrcholom ich marketingu.

Vytrvalý blázon

Posledná časť článku je zásadná. 

Ak sa chcete stať majstrom, tak musíte praxovať. Predstavte si Arnolda Schwarzeneggera, keď robil svoj prvý kľuk v živote. Možno keby ho vidíte, tak sa zasmejete, hodíte rukou a idete ďalej. 

Lenže tento “blázon” v tom pokračoval každý deň a nakoniec sa stal Mr. Olympia. Dokonca 7-krát. 

Ak budete niečo dostatočne dlho opakovať, tak sa v tom budete zlepšovať. Čím viackrát to spravíte, tým sa posuniete o krok bližšie k majstrovstvu.

Neriešte to, kde ste teraz. Neporovnávajte sa s inými maklérmi. Porovnávajte sa každý deň, týždeň, rok, sami so sebou. 

Keď som si dnes prečítal svoj prvý inzerát na predaj bytu ešte z roku 2014, tak sa mi nachvíľu zastavil svet pred očami. 

To isté aj pri mojom prvom videu, kde som mal mimochodom o 20 kg navyše, alebo pri prvom článku. 

Dnes to už nie je ani len pravda a som úprimne na seba hrdý, kde som to za tie roky vytiahol. 

Preto začnite hneď teraz! Možno máte našliapnuté na kariéru, ktorá predčí všetkých maklérov na Slovensku. 

A moja otázka na záver. 

Cítite sa byť po prečítaní tohto článku naplnení túžbou niečo spraviť? Alebo si radšej hovoríte, že to nie je nič pre vás? 

Myslím, že viete kam tým mierim. Vaše pocity vám povedia, čo by ste mali teraz spraviť. 

Držte sa. 

S pozdravom

Tomáš Porubský

PS: Ak by ste sa ma chceli niečo spýtať, tak mi kľudne napíšte e-mail na tomas@tomasporubsky.sk. Budem sa snažiť vám odpísať, čo najskôr.

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how