Chcete spolupracovať s maklérom len pod podmienkou, že má kupujúceho? Dajte si pozor na tieto 2 veci!

Predstavte si túto situáciu. Predávate váš dom alebo bytu a …..

Zazvoní vám telefón a vidíte cudzie číslo. Už možno tušíte, kto to môže byť. Zodvihnete a prvé čo poviete je “ÁNO, budem s vami spolupracovať, len keď budete mať kupujúceho”.

Práve ste dovolali s realitným maklérom 🙂  

Hovoríte si, že chcete predaj vyskúšať vlastnou cestou a prípadne ho skonbinujete so spoluprácou s realitným maklérom, ktorému ste do telefónu dali jasne najavo, ako si spoluprácu predstavujete. 

Prípadne sa vám môže stať niečo podobné, čo sa stalo môjmu klientovi. 

Ráno mi prišla sms od klienta, že našiel letáčik s nápisom “Kúpim byt v tejto lokalite”. Pýta sa ma, či tam zavoláme. Ja som samozrejme ešte predtým toto číslo hodil do Googla. Našlo mi realitnú kanceláriu 🙂 

Klientova odpoveď: “Kujóóóni :)”

Rozmýšľali ste nad tým, že by ste takúto spoluprácu s realitným maklérom vyskúšali? Je takáto stratégia pri predaji vôbec účinná?

Môže takáto spolupráca ohroziť predaj vášho domu alebo bytu? 

Odhalím vám 2 RIZIKÁ, ktorým sa môžete vyhnúť, a tiež vám odpoviem, prečo by tí najlepší makléri s týmto typom spolupráce nikdy nesúhlasili. 

Prvé riziko: Neznalosť

Predpokladajme, že chcete vašu nehnuteľnosť predať skutočne s tým najlepším výsledkom a rozhodnete sa spolupracovať s maklérom, ktorý vám má priniesť záujemcu.

Lenže tomuto maklérovi ste pravdepodobne ani vašu nehnuteľnosť neukázali naživo. Prípadne ak aj áno, tak má o nej minimum informácií. 

Prečítajte si, čo sa stalo Petrovi.  

Môj klient Peter má s podobným typom spolupráce svoju skúsenosť. Maklér, s ktorým sa rozhodol spolupracovať, priniesol troch klientov na obhliadku jeho bytu. Začiatok tejto spolupráce vyzeral nádejne. 

Čo však nasledovalo? 

Bohužiaľ ani jeden z týchto potencionálnych kupujúcich nemal záujem o Petrov byt. 

Petra zaujímalo, čo sa týmto záujemcom nepáčilo, prečo nemajú záujem o jeho byt. Nepáči sa im? Je drahý? Alebo niečo iné? Bohužiaľ na tieto otázky mu nevedel zodpovedať ani maklér.  

Lenže časom sme prišli na to, čo bolo dôvodom ich nezáujmu.

V dobe, keď som tento byt predával, tak sa mi jedny z týchto starších záujemcov ozvali, že by chceli novú obhliadku, lebo sa dozvedeli z našej prezentácie nové skutočnosti. 

Zistil som, že byt im bol prezentovaný so zlými údajmi úžitkovej plochy, rozsahu rekonštrukcie, komunity obyvateľov v bytovom dome a tiež možnostiach financovania. 

Ako to nakoniec dopadlo?

Títo záujemcovia byt nakoniec kúpili a boli ochotní zaplatiť zaň plnú ponukovú cenu, ktorá bola mimochodom vyššia, ako na ich prvej obhliadke. 

Samozrejme pripúšťam, že “šťasné náhody” existujú a môže vyjsť aj takýto typ spolupráce. Ponuka vyhovie dopytu, všetko do seba zapadne a aj cez prípadné možné riziká všetko dopadne podľa predstáv.

Otázka ale znie: Dopadol predaj najlepšie, ako dopadnúť mohol?

Čítajte ďalej a dozviete sa, ako môžete odhaliť skutočný výsledok úspešného predaja. 

Druhé riziko: Čísla nikdy neklamú

Prezradím vám jedno tajomstvo. 

Väčšina predávajúcich sa neoblomne zameria na získanie ZÁUJEMCU, ktorý zaplatí ich vytúženú kúpnu cenu. Na tom samozrejme nie je nič zlé, ale ak sa sústredíme len na jednu vec, tak nám môže uchádzať pointa okolo nás. 

Aj z tohto dôvodu väčšinou majitelia trvajú na spolupráci s maklérmi len vtedy, ak im prinesú kupujúceho. 

Takýto maklér však nemá ani potuchy, koľko ste mali do teraz obhliadok, ako tie obhliadky prebiehali, ako s vami komunikovali záujemcovia, čo sa im (ne)páčilo, akú dobu ste v predaji, koľko ste oslovili záujemcov, aký presný marketing ste použili …..

Lenže toto všetko je veľmi dôležité, ak chcete predať váš dom alebo byt s tým najlepším výsledkom.

Moja klientka Lenka predávala svoj byt týždeň a získala naň 7 záujemcov. Pritom použila na predaj jednoduchú formu inzercie cez realitný portál. Čo môžu znamenať tieto čísla predaja Lenkinho bytu? 

Bola cena nastavená správne? 

Alebo napríklad klient Ľuboš predával tak isto svoj byt a za tri týždne predaja sa mu ozval len jediný záujemca o obhliadku. Tiež použil predaj formou inzercie cez realitné portály. Čo môžu tieto čísla znamenať v Ľubošovom prípade? 

Bola cena Ľubošovho bytu nastavená správne? 

Ani Lenka ani Ľuboš nevedeli presne koľkých záujemcov oslovili formou prezentácie ich bytov za dobu ich predaja. 

Môžeme zhodnotiť úspešnosť predaja, ak nevieme zhodnotiť jeho čísla v podobe celkového oslovenia potenciálnych záujemcov, obhliadok alebo spätnej väzby z trhu?

To je to isté, ako keby učiteľ chcel ohodnotiť písomku žiaka bez toho, aby mal nejaký systém bodovania. To by asi nebolo veľmi vierohodné bodovanie, však? 

To isté platí aj pri predaji vášho domu alebo bytu. 

Ak spolupracujete s maklérom, ktorý vám má priniesť kupujúceho a nevie štatistiky vášho predaja, tak veľmi jednoducho môžete predať vašu nehnuteľnosť s horším výsledkom, ako by ste v skutočnosti mohli. Prípadne nepredáte vôbec a tento maklér vám nebude vedieť povedať prečo. 

Ak by sa Lenka nenaplašila zo záujmu o jej byt a nepožiadala ma o pomoc pri jej predaji, tak by ho predala pod cenu 4.500 Eur. 

Ak by Ľubošovi nevŕtalo hlavou prečo má tak málo záujemcov a nepožiadal ma o radu, tak by pravdepodobne predával jeho byt ďalšie 3 mesiace bez výsledku. 

Práve neinformovanosť a nezáujem takéhoto makléra môže síce priniesť kupujúcich do vašej nehnuteľnosti, ale ak nebudete mať pod kontrolou aj čísla jednotlivých procesov, tak sa nikdy nedozviete, či ste predali váš dom či byt skutočne najlepšie, ako ste mohli. 

Dáva vám to zmysel?

Prečo by tí najlepší makléri s takýmto typom spolupráce nikdy nesúhlasili? 

Odpoveď je v podstate veľmi jednoduchá. Lebo im záleží na vašom výsledku predaja. Nejde o rýchle spojenie ponuky a dopytu, ale o pripravení predaja, ktorý vám vyčarí doslova úsmev na tvári.

Z toho istého dôvodu som napríklad pomohol Petrovi, ktorý bol skutočne nahnevaný na celkový priebeh predaja jeho bytu. Ukázal som mu možnosti, ako by pri predaji mohol postupovať, a výsledok na seba nenechal dlho čakať.

Ľuboš aj Lenka sú tým istým dôkazom, že predaj nehnuteľnosti nie je len o ponuke a dopyte. Nie je len o zverejnení inzerátu a spoliehaní sa na náhodu. Nie je len o nájdení kupujúceho. 

Predaj nehnuteľnosti je o malých detailoch, ktoré ak poznáte a dáte ich dokopy, tak vytvoria jedno dokonalé dielo 🙂 

Kliknite na tento odkaz a ODHALTE tajomstvo úspešného predaja nehnuteľnosti >>>

Presne z tohto dôvodu tí najlepší makléri nebudú súhlasiť so spoluprácou, ktorá ublíži hlavne vám.

A pevne verím, že tieto články vám pomôžu k tomu správnemu výberu vašej cesty pri predaji vášho domu alebo bytu.

V závere mám pre vás ešte jeden tip, ktorý vám môže pomôcť 🙂 

Záver

Na predaj nehnuteľnosti nikdy nie ste sami. Viem, že realitný trh môže byť tvrdý a vy môžete mať obavy, či zvolíte ten správny krok. Neviete komu môžete dôverovať a snažíte sa vybrať to menej bolestné riešenie. 

Aj z toho dôvodu sa snažíte vyberať spoluprácu, ktorá je istým spôsobom nezáväzná, od ktorej môžete pri najmenšom náznaku pochybenia odstúpiť a vaším primárnym cieľom je uchrániť seba a svoj majetok.

To je úplne v poriadku a plne s vami súhlasím. Ak predávate nehnuteľnosť prvý či druhý krát, tak nemáte s celým procesom skúsenosti, a chcete byť obozretný. A to je správne. 

Aj z toho dôvodu si dávajte veľký pozor na maklérov, ktorí pristúpia na predaj nehnuteľnosti, o ktorej majú minimum informácií. Nejavia záujem o vás, o vaše potreby, nezaujímajú sa o priebeh predaja a hlavne chcú ísť na všetko veľmi rýchlo. Možno vám budú sľubovať, že majú kupujúcich, budú vás presviedčať o výhodnosti nekorektných ponúk a podobne. 

Rozumiete, kam tým mierim? 

Pár tipov, ako si vybrať realitného makléra >>>

Mám pre vás ešte jeden jednoduchý tip k úplnemu záveru 🙂

Vaše obavy z predaja sa úplne minimalizujú, ak si vy vyberiete makléra, ktorému budete môcť dôverovať. Takýto maklér nebude na vás tlačiť. Stretne sa s vami prvý krát, kde si vás vypočuje, kde si vypočuje váš životný príbeh a podporí vás. 

Stretne sa s vami aj druhý krát, kde vám ukáže to najlepšie riešenie predaja vašej nehnuteľnosti.

Potom vám nechá voľné ruky a vy sami si vyberiete, či budete chcieť s ním spolupracovať alebo nie.

A v neposlednom rade vás nebude do ničoho tlačiť. Správny maklér vám odporúča riešenia, ktoré vám podrobne vysvetlí a vy dávate konečné rozhodnutia. 

Aký by ste mali pocit z takejto spolupráce? 

Presne takýmto spôsobom spolupracujem s mojimi klientmi, a spoločne sa nám darí dosahovať pri predajoch ich nehnuteľností tie najlepšie výsledky, lebo verím, že dôvernou a pevnou spoluprácou sa dajú dokázať veľké veci 🙂 

Preto nehľadajte rýchle riešenia v podobe nekorektných maklérov, ktorí sa vám ozývajú sami a vy ste predtým o nich nič nepočuli, ale hľadajte na webe, googlujte, Facebookujte. 

Prajem Vám krásny a úspešný deň

S pozdravom

Tomáš Porubský

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how