Pri predaji nehnuteľnosti vás zaujímajú len tieto 2 veci

Každý chce prirodzene vedieť, za koľko môže predať svoju nehnuteľnosť a do kedy. Na prvý pohľad je to prosté. Čo sa však za tým všetkým ukrýva? 

Bez okolkov vám v tomto článku prezradím jedno TAJOMSTVO.

Je očividné, ale ukrýva za sebou jednu veľkú myšlienku, ktorú si uvedomuje málo predajcov. 

Poďme si ho v rýchlosti a stručnosti rozobrať na drobné. 

Akú cenu má moja nehnuteľnosť?

Niekto má o cene jasnú predstavu. Iní zase vôbec netušia. 

Prvým zásadným faktorom, ktorý je potrebné si uvedomiť – ako predávajúci cenu vašej nehnuteľnosti viete ovplyvniť minimálnym spôsobom.

Je to tak. Cenu určuje trh. Tak, ako rástla kvôli trhovým podmienkam, tak isto vie klesať. Vy sa môžete roztrhať a nič s tým nespravíte. 

Preto je zásadné pri určení ceny poznať trh. Vedieť, ako je na tom dopyt. Čo kupujúci hľadajú, aká je situácia na trhu. 

Ak ste za posledné 3 mesiace nepredali aspoň 2-3 nehnuteľnosti, tak odhadnúť to môže byť extrémne zložité. 

Spraviť si prieskum na realitných portáloch a podľa toho odhadnúť cenu svojej nehnuteľnosti je cesta do pekla. Prečo? To som rozpísal tu.

Odpoveď na otázku: „Akú cenu má moja nehnuteľnosť?“ sa preto ukrýva za:

  1. Situáciou, náladou na trhu – vysoké úroky v banke
  2. Dopytom – čím nižší dopyt, tým dlhší predaj
  3. Lokalitou – v dobrých lokalitách je väčší dopyt aj počas turbulencií na trhu
  4. Hodnotou – najpodceňovanejší faktor 

Čo to tá HODNOTA je?

Písal som to vo viacerých článkoch, ale budem sa k tomu vracať častejšie, lebo je to extrémne dôležité.

Hodnota je to, čo vám daná vec, ktorú si kúpite prinesie do života. Ako vám ho skvalitní. Aký problém vám vyrieši. 

V roku 2001 Steve Jobs predstavil svetu nový iPod, ktorý bol extrémnym hitom. 

A myšlienka tohto hudobného produktu bola… uložiť až 1000 skladieb a vy ste si ich mohli schovať do vrecka.“

Nepredával technické parametre. Predával to, čo zákazník s ním dokáže. Čo môže robiť. Aký pocit s ním získa.

To je chybou väčšiny predajcov pri predaji nehnuteľností. Znižujú potenciál predaja nehnuteľnosti tým, že predávajú to, čo nevyvoláva žiadnu emóciu.

To znamená, že ak nezvýšite hodnotu svojej nehnuteľnosti, tak sa v cenovom pásme budete pohybovať nižšie, ako by ste mohli.Kľudne o 3 % až 6 % dole z kúpnej ceny.

Do kedy predám svoju nehnuteľnosť? 

Vtedy, keď sa ten správny kupujúci dozvie o tom, čo mu vaša nehnuteľnosť prinesie do života.

Čím menej ľudí oslovíte vašou ponukou, tým bude predaj trvať dlhšie. 

Takže sa dostávame k reklame. Inak povedané, správne naplánovanej reklamnej kampani. Vyšpecifikovanej na správnu cieľovú skupinu. 

A tu vám odhalím spomínané TAJOMSTVO z úvodu tohto článku.

Viete, čo spraví väčšina realitných maklérov, keď sa dostávame k téme reklamy? 

  1. Vložia nehnuteľnosť na realitné portály a spustia propagáciu. Náklad cca 60€/mesačne.
  2. Vložia ponuku na svoj realitný web. Náklad 0€. Na ten web však príde minimum kupujúcich, lebo tí na 99 % hľadajú práve na realitných portáloch. 
  3. Zazdieľajú nehnuteľnosť na sociálnych sieťach. Náklad 0€. Možnosť nájdenia záujemcu v ten daný deň, max. dva, kým sa príspevok zobrazuje 10 % sledovateľom ich sietí, je asi cca 1:100000. Ou…
  4. Trošku rafinovanejší si nastavia reklamu na sociálnych sieťach. Väčšinou svojpomocne a rozpočet dajú na cca 35€ na mesiac. 

Celková investícia do reklamy mesačne je teda 100€.

A svete sa div. Nikto na obhliadky nechodí. Asi bude vysoká cena. Hmm? Je tomu tak? (Nie.) 

To tajomstvo a ten kľúč k ovplyvneniu dĺžky predaja je vyššia investícia do reklamných kampaní.

Osloviť nie 5 000 ľudí mesačne. Nie 10 000 ľudí mesačne. Ale 100 000 a viac ľudí mesačne.

Realitný trh počas rokov priazne priniesol taký nešvár. Málo investovať a veľa zarobiť. Ale to neplatí len pre realitných maklérov. Aj pre samopredajcov. 

Zhrňme si to. Na to, aby ste predali rýchlejšie, predali dobre, tak potrebujete investovať minimálne 10x viac, ako v príklade vyššie.

Nehnuteľnosť je produkt. Stojí stovky tisíc € a očakávať ohromný predaj pri minimálnej investícii je ilúziou.

Firmy, ktoré predávajú toaletný papier v hodnotách pár centov majú vlastné marketingové oddelenie, aby predávali čo najviac. A mali zisky. 

Ale o tom je predaj. Ak chcete mať zisky, naplniť svoje očakávania, musíte mať stratégiu, plán. Samo sa to nespraví. 

Plán predaja sa tvorí týmto spôsobom >

Na záver

Predaj čohokoľvek je nádherná vec. Ak sa robí poctivo a správne. Musím sa vám však priznať. 

Sám by som túto prácu nikdy nezvládol. Roky si hľadám tých najlepších ľudí do mojej firmy. Je to doslova veža, ktorá stojí na každom jednom z nich. A takto vyzerá: 

  • Od asistentky, ktorá si híčka každého klienta, aby mal všetko, čo potrebuje 
  • Fotografov
  • Kameramanov
  • Bytových dizajnérok, ktoré zútulňujú každú nehnuteľnosť, aby bol z nej domov
  • Copywritera, s ktorým vytvárame tie najlepšie texty, aké na našom realitnom trhu môžete vidieť 
  • Marketéra, s ktorým vymýšľam reklamné kampane, aby sa každá jedna nehnuteľnosť predala rýchlejšie
  • Grafičku, ktorá dáva reklamným kampaniam tvár a odlíšila ich od tuctu ďalších
  • Reklamného špecialistu, ktorý nastavuje každú reklamnú kampaň tak, aby sa dostala tomu správnemu záujemcovi na oči a on potom prišiel na obhliadku
  • Tím predajcov, ktorí každú nehnuteľnosť s citom a pochopením odprezentujú záujemcom
  • A mnohým ďalším, ako napríklad bytový architekt, maliari, sťahovacia služba, remeselníci, záhradníci

Jednoducho všetko, čo vytvorí doslova zážitok z predaja a kúpy nehnuteľnosti.

Spoločne vytvárame hodnotu každej jednej nehnuteľnosti a plníme jej cenový potenciál na 100 %.A to je podporené premyslenou investíciou do reklám, vďaka ktorej predáme rýchlejšie a k spokojnosti všetkých zúčastnených strán.

A na úplný záver…

Nechcete byť v tom sami a chcete sa dozvedieť, za koľko a do kedy môžete predať svoju nehnuteľnosť? Napíšte mi tu.

Nuž a ak chcete ísť v tejto téme ďalej, tak si pozrite prvý slovenský Real Estate magazín®, v ktorom sa dozviete vďaka čomu dokážete minimálne trojnásobne zvýšiť šancu, že dostanete tú najvyššiu ponuku. Predáte za viac, predáte rýchlejšie a budete spokojný bez akejkoľvek zmeny na vašej nehnuteľnosti. Viac tu >

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how