Chcete predať nehnuteľnosť a nedarí sa vám? Toto by ste mali vedieť!

Rozhodli ste sa pre predaj nehnuteľnosti a nedarí sa vám? Trápite sa s tým, že asi nie je najlepšia doba na predaj? Tak je, či nie je? Poďme to spoločne rozlúsknuť.

Realitné portály hlásia nárast ponúk až o 60 %. 

Ponuka nehnuteľností sa hromadí, predaje sa predlžujú a frustrácia tých, čo predávajú, pomaly rastie. 

Inak povedané, viac ako kedykoľvek predtým záleží na tom, s kým predávate svoju nehnuteľnosť.

Toto sú 3 zásadné otázky, na ktoré by ste mali pri predaji nehnuteľností nájsť odpoveď: 

1. Počkať na lepšiu dobu na predaj nehnuteľnosti? 

Od roku 2017 do polovice roka 2022 išiel trh „bomby“. Ceny rástli, kupovať chcel každý (0,8 % úroky – WOOOW), predávalo sa dobre.

Hold, teraz to tak úplne nie je. To však neznamená, že sa nepredáva. To vôbec nie. Len to funguje iným spôsobom

Ak máte neskúseného makléra alebo predávate sami, tak si môžete užiť aj 2-3 mesiace bez jedinej obhliadky. Celkom nepríjemné, pokiaľ sa s predajom ponáhľate a horí vám.

Takže moje riešenie: Ak môžete pár rokov (dva, tri, päť) čakať, tak počkajte. Ak však čakať nemôžete, tak čítajte ďalej

2. Čo ma pri predaji nehnuteľnosti čaká? 

Ak sa nechcete zaradiť do niekoľko mesačnej fronty čakateľov na predaj, tak musíte vytvoriť hodnotu. 

V opačnom prípade viete zaujať len cenou. Čiže ak vám nevadí, pár desaťtisíc dať dolu, tak predáte rýchlo. 

To ale asi nechcete.

Hodnotu vytvoríte tým, že marketingovo geniálne zvládnete odprezentovať vašu nehnuteľnosť. 

Musíte predať nie nehnuteľnosť, ale pocit. To čo kúpou záujemca získa. Aký pocit, akú emóciu v ňom vyvolá.

To môže znamenať – naaranžovať interiér, pekne ho nafotiť, vytvoriť značkové video, napísať dychberúci text a okoreniť to peknou grafikou. Viete, že obal predáva a ľudia nakupujú na základe emócií.

Tak sa vytvára HODNOTA.

A tú potom dobre cielenou reklamnou kampaňou pošlete medzi desaťtisíce ľudí. 

Len realitné portály a bazoš stačiť nebudú. Osloviť takúto masu ľudí a prebojovať sa na internete v roku 2023 si vyžaduje skúsenú reklamnú agentúru a profesionálnych marketérov.

Možno si hovoríte, že toto všetko neviete. Nevadí, aj to má riešenie. Čítajte ďalej.

3. Mám predávať sám alebo si najať skúseného realitného makléra?

Stačí si spraviť prieskum. Pozrieť prácu, referencie, popýtať sa a nechať to potom už len na sympatie („Má drive ten chlapec, to dievča. Vie čo robí. Je fakt dobrý.“).

What you give is what you get. To, čo dáte, vždy dostanete. Vždy. Ak teda investujete svoje prostriedky do profesionálov, niekoľkonásobne sa vám vrátia s predajom nehnuteľnosti.

Dobrý výsledok z predaja si vyžaduje nemalú investíciu. Ak sa to spraví dobre, tak ste v plusových číslach

Provízia, ktorú zaplatíte za takúto službu, bude zrnkom v piesku z toho, čo vám vo finále prinesie.

Na vytvorenie takéhoto výsledku ja osobne miniem v priemere pri predaji jednej nehnuteľnosti 2 400€.

To sa bavíme o nehnuteľnostiach s hodnotou okolo 200 000 €. Aktuálne ich mám v ponuke jedenásť. 

Ale aby ste pochopili kam tým mierim, tak to uvediem na správnu mieru. 

Môže byť dobrý realitný maklér, sympaťák/sympaťáčka, môže mať pekné prezentácie, fotky, videá, 3D obhliadky, ale to je len zlomok investície do predaja nehnuteľnosti v tejto dobe. 

Dôležitá je distribúcia. Poctivo budovaná databáza a masívna reklama. 

YouTube, Facebook, Instagram, Google, printové média, letáky, časopisy. Proste všade kam sa môžu pozrieť oči potenciálneho záujemcu. 

A ak aj nájdete skutočne dobrého makléra, ale nemá priestor na platenie reklám na 5, 10, 15 alebo 20 nehnuteľností vo svojom portfóliu, tak to všetko zostáva len pri realitných portáloch. 

Nuž a tie dnes nestačia. Nestačia na to, aby ste predali v rozumnej dĺžke a za cenu, ktorá by neprepadávala 13 % až 30 % oproti cenám z polovičky roka 2022. 

To znamená, že nestačí vyberať len dobrých realitných maklérov, realitné kancelárie. 

Ak chcete mať výsledky, tak si musíte vyberať len tých najlepších! Pretože dnes viac, ako inokedy záleží na tom, s kým predávate vašu nehnuteľnosť.

A teda…

Nelámte si nad predajom nehnuteľnosti hlavu. Nájdite si človeka, ktorý to spraví lepšie, ako vy sami. 

Hlavne si vyberajte takého, ktorý dokáže vytvoriť silné emócie pri predaji. A vie nimi obklopiť desaťtisíce až stotisíce ľudí

Pokiaľ však nechcete strácať čas hľadaním, tak mi napíšte. Pozriem sa na predaj vašej nehnuteľnosti a ukážem vám, ako predáte aj vašu nehnuteľnosť.

S noblesou. Rýchlejšie. A hlavne výhodnejšie.

PS: Ak predaj svojej nehnuteľnosti myslíte naozaj vážne, tak si prelúskajte prvý slovenský real estate magazín. V ňom nájdete aj rady ako sa tvorí hodnota nehnuteľnosti, aby ste ju predali za viac. A taktiež, ako ju distribuovať medzi masu ľudí, aby ste ju predal rýchlejšie ako ostatní. Viac info tu >

Prvý slovenský real estate magazín

Chcete vedieť, ako majstrovsky predať svoju nehnuteľnosť?

Zanechajte mi svoj e-mail a z času na čas vám pošlem ten najlepší obsah, aký na  túto tému môžete získať. 

Tu je moje know-how